17 Aralık 2007 Pazartesi

Peynir Tatlısı


Balıkesir Gönen’in hem peynirleri (Sepet peyniri, kelle peyniri, örgü peyniri, lor peyniri vb…), hem de peynir türevleri (höşmerim, peynir tatlısı vb…) çok güzel ve meşhurdur. Bizim de her sene Eylül ayında bir Gönen maceramız olur. Yapımı çok pratik, lezzeti de hafif ve güzel olduğundan, oradan her dönüşümüzde de çantamızda mutlaka 6-7 paket peynir tatlımız bulunur. Bu da son kalan paketten yaptığım tatlıydı, eee bitti ama ne yapacağım şimdi:)

Malzemeler:

- 1 paket peynir tatlısı
- 4 su bardağı su
- 700 gr. şeker
- 250 gr. kaymak
- süslemek için antep fıstığı, ceviz veya hindistan cevizi

Yapılışı: Yayvan bir tencere içerisine su ve şeker konularak kaynatılır. Kaynamaya başladığında tatlılar şerbetin içerisine atılır. Bu arada sürekli karıştırmak ve tatlıların şerbeti emmesini sağlamak için üzerlerine kaşıkla hafifçe bastırmak gerekir. Tatlılar parlak ve hemen hemen 2 kat büyüklüğe ulaştığında tabağa alınır ve soğumaya bırakılır. Daha önceden dışarı çıkarılıp oda sıcaklığında yumuşayan kaymak sıkma torbasına konur ve her bir tatlının üzerine sıkılır. Ben kaymağın üzerine kırık antep fıstığı da serptim, ama arzu ederseniz sadece Hindistan cevizi de serpebilirsiniz. Bir paketten 20 adet tatlı çıkıyor. Paketin üzerinde 1,2 kg. su ve 1 kg. şeker diye yazıyor ama, bu tarif bize hem daha tatlı, hem de daha sulu geldiği için ben yukarıda verdiğim ölçülerle yapıyorum.

2 yorum:

Tijen dedi ki...

Siten hayırlı uğurlu olsun yeni komşum. Bizde adettir malum, komşu tabağı boş gönderilmez, ben de hemen linklere ekliyor ve bu ortamda güzel dostluklar yaşamanı diliyorum.

Limonlu Kek dedi ki...

İlginize çok teşekkür ederim, umarım dediğiniz gibi olur. Sevgilerimle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...