18 Aralık 2008 Perşembe

Ayva Tatlısı

Ayva zamanı geldiğinde mutlaka denenmesi gereken bir lezzet bence. Daha önce dışarıda yediğimizde çok beğendiğimiz ayva tatlısını, evde yapınca daha da çok beğendik, şimdiye kadar neden denememişim hayret! Yapımı da bir hayli basit, deneyin, deneyin, deneyin :)

Malzemeler:

- 4 adet ayva
- 16 kaşık toz şeker
- 1,5 su bardağı su
- 8 adet karanfil
- servis için kaymak, fıstık tozu

Yapılışı: Ayvalar boylamasına ikiye bölünerek çekirdek yatakları çıkarılır. (Çekirdeklerin hiçbiri atılmayacak, özenle saklayın lütfen :) Tencereye düzgün oturabilmesi için alt kısmından küçük bir parça kesilir. 8 adet ayva, yayvan bir tencereye dizilerek ortalarına 2 kaşık şeker, çıkan çekirdekleri ve 1 adet de karanfil konulur. Tencereye 1,5 su bardağı su da ilave edilerek, önce bir taşım kaynatılır, daha sonra ocağın en kısık gözünde yaklaşık bir saat kadar (su azalıp kalınlaşana kadar) kaynatılır. Soğuduktan sonra kaymakla servis edilir. Ortasına elma rendeleyen, suya kırmızı renkli gıda boyası ekleyen de var, ama ben kendi sevdiğim şekilde servis ettim, dilerseniz diğer şekillerde de hazırlayabilirsiniz. Afiyet şeker olsun...

10 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Benim ayva tatlısı da taslak durup duruyor:)
NEfis görünüyor seninki canım,ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes olmuş öptüm...

sarımutfak-hande dedi ki...

cnm nefis olmuş renk süper ellerine sağlık

Gulos dedi ki...

Gıda boyası güzel göstermesine rağmen çok yapma duruyor.Ayvanın çekirdeğide kızarttığı ve kıvam verdiği için yeterli olur bencede.
Tarçın yakışır mı acaba deneyen var mı?

Aysultan... dedi ki...

Ellerine sağlık harika :))

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık ben de ayva çok severim ama tatlısını hiç denemedim herhalde kilo korkusu olsa gerek en kısa zamanda deneyeceğim.
Sevgiler

lemanice dedi ki...

deniycem deniycem denycem söz.daha hiç denemedim ama deniycem.sevgilerle.by.

zarpandit dedi ki...

en sevdiğim meyve tatlısıdır bu:)!

pelince dedi ki...

mayhoş olmasını seviyorum bende..
Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

bende cok severım kısmet olmadı yayınlamak ellerıne saglık canım sevgıler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...