17 Mart 2010 Çarşamba

Kokos Kurabiye

Gerek iş yoğunluğundan, gerek kzızmın sınav haftasından, gerekse de bahar yorgunluğundan mıdır nedir, ne yeni bir tarif deneyesim, ne de var olan tarifleri yayınlayasım var. Çok kısa ataklar yapıp, karabatak misali, bloga bir dalıp, bir çıkıyorum. Haydi yeni bir şeyler yok mu diyenler için, tarifin kendisi gibi bir koşu yazıp kaçıyorum :) Küçük kızım Aslı'nın "Aaa, Sena koş annem bana dikenli kurabiye yapmış!" dediği kokos kurabiyelerin yapımı çok pratik, lezzeti tam. Bana göre tek olumsuz yanı var, ertesi güne kaldığı zaman çok çabuk yumuşayıp, bayatlıyor. "Yok bizim evde zaten kalmaz" diyorsanız yada yarım ölçü ile de yaparım diyorsanız, ee o zaman ne duruyorsunuz, kokosları bekletmeyelim :)

Malzemeler:

- 2,5 su bardağı hindistancevizi
- 1 su bardağı toz şeker
- 4 adet yumurtanın akı

Yapılışı: Hindistancevizi, 4 yumurta akı ve toz şeker ile birlikte 10 dakika kadar çok kısık ateşte kavrulur. Karışım kıvamlı bir hale gelince biraz soğutulduktan sonra sıkma aparatına doldurularak fırın tepsisi üzerine sıkılır. Önceden ısıtılmış 150 dereceye ayarlı fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirilir.

27 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Görüntü enfes nevalcim Eline sağlık canım. Sevgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

mis gibidir bunlar yaaa, ben aldım ve kaçtım Nevalcim, ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

ben hep hazır dr.oetkerinkini alıp yapıyordum buda pratikmiş ellerine sağlık canım
sevgiler

Unknown dedi ki...

çok pratikmiş ellerine sağlık en kısa sürede denemeliyim:)

Saliha dedi ki...

nevalcim ellerıne saglık:)bızde bayatlamaz emın ol:D

Unknown dedi ki...

Nevalcim bende istiyorum:))Ellerine
sağlık kocaman öpüyorum...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nevalciğim bir görünüp kayboluyorsun ama tariflerinde unutulmuyor.Özellikle son üç tarifin hep aklımda denenmek için bekliyor.Eline sağlık.Kokosta süper çok ta pratik.Sevgiler.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Göründüğü kadarıyla ismini hak ediyor:) Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

cnm ellerıne saglık :)

Şehnaz dedi ki...

nevalcim bu kurabiyeyi hep merak etmişimdir....çünkü hindistan cevizinin nefis tadı oluyor...ellerine sağlık tatlım....

Betül KAVAL dedi ki...

kalbimden vurdun sen beni. Sırf kokoş kurabiye almak için Beşiktaş 7-8 hasanpaşa Fırınına geçenlerdenimdir. Bilmiyorsanız oraya mutlaka uğramanızı tavsiye ederim.

Bunlarda en az onun kadar güzel ve lezzetli gözüküyor Nevalcim.

Ayrıca benim için ertesi güne kalmış yumuşamış hiç önemli değil her haline bayılıyorum ben.

ellerine sağlık canım.

sevgiler

sevimlimutfak dedi ki...

Mis gibi hindistan cevizi kokusu yokmu bayılırım. Bizde ertesi güne pek kalmaz. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Krema Tadında dedi ki...

görüntüsü ile karnıbahara benzemiş nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok çok severim ,eskiden annem hasanpaşa fırınında alırdı ne güzel kokarlar eline sağlık
sevgiler

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım bir izmirli olarak bayılıırm kokosa. İzmirde her pastanede mutlaka vardır. Senin tarifinle haftasonu bende yapacağım canım
Ellerine sağlık canım
Çok öptüm

Gönülünce dedi ki...

Bu lezzeti bende çok severim...Nefis olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

TuruncuTatlar dedi ki...

ayyyy ben buna bayılırım ellerine sağlık canım hemen yapmam lazım sevgiler...

suheyla dedi ki...

merhaba,bugün seninle tanıştığıma çok ama çok sevindim..güler yüzün aklımdan çıkmayacak,slmlar

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ellerine sağlık..

ozlemhan dedi ki...

Canım benim inan bende seni çok sevdim çok samimi ve sıcaksın.Canım dünkü grup bana gelecek sende izin alıp gelirsen çok ama çok mutlu olurum.

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Neval, şu an çayımı içerken yanında bir şey olsa demiştim ki bu kokoşlar karşıma çıktı.. ben bunlara bayılırım ve gözüm hç bir şey görmez Ziyaret edeyim dedim. sevgiler canım, bende baklerim..

serinmavi dedi ki...

Nevalllll çok güzeldi seninle tanışmak canımmmmm:)
ellerine sağlık kokoş kurabiyelerde çok güel görünüyorr
:)

Mimosa Café dedi ki...

ben de çok severim bunu. çok güzel olmuş eline sağlık.

biri dedi ki...

Seviyorum hindistan cevizli şeyleri.. Bunu denicem güzele benziyor teşekkürler ;)

Sevil Şahin dedi ki...

canım nevalim öncelikle sayfama bırakmış olduğun tüm yorumlara cok teşekkür ederim geç döndüm sana ama inan hem çok hastayım hemede çok yogun balım
ellerine sağlık kokoş kurabiyelerin nefis olmuş
sevgiyle kal

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim... Bayilirim bu kurabiyeye.. Afiyetler olsun... Sevgilerimle,

gülay mutfakta dedi ki...

neval canım ellerine sağlık.. ben bunların tadını çok merak ettim.. yumurta sarılarını kullanıp, akları kavonoza koyup bunlarla bir şey yaparım dediğim çok oluyor:) bu tarifte tam o zamanlar içinmiş:)
sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...