9 Ocak 2013 Çarşamba

Allah Ne Verdiyse Keki :)


Hani hep yazıyorum ya soğuk havalarda; "Ah! Bir evde olsam, çay demlesem, yanına bir de kek yapıp, karın yağışını seyretsem." diye. Ee bu sefer üşenmedim, yüreğim hop ede ede, sağ-salim bir eve varsak dileklerim ile kızak gibi kayan yolları bitirip eve dönünce gözümü bir kek hırsı bürüdü, koştum mutfağa :) Tarifin adına "Allah Ne Verdiyse Keki" diye boşuna demedim, gerçekten de elime ne geçtiyse kattım bu keke. Yalan söylemiyorum, çok da güzel oldu :) Herkese sıcacık evlerinde huzurlu, sağlıklı, kek kokulu, çay buğulu günler :))
 
Malzemeler:
 
- 3 adet yumurta
- 1½ su bardağı şeker
- 2½ su bardağı un
- 1 su bardağından biraz az süt
- 1 su bardağından iki parmak az sıvı yağ
- 1 adet limonun suyu
- 1 adet kabartma tozu
- 1 adet vanilin
- 1 kase dondurulmuş ahududu (veya şık adı ile frambuaz :)
- 1 su bardağı damla çikolata

Yapılışı: Yumurtalar ve şeker, karışım bembeyaz olana kadar çırpılır. Un, sıvı yağ, kabartma tozu ve vanilin de eklenerek karıştırılır. Ayrı bir yerde limonun kabuğu rendelenir, suyu da sıkılırak bir bardağa konur. Limon suyunun üzerine süt konularak 1 su bardağına tamamlanır. Bu iki malzeme de karışıma eklenerek, hiç topak kalmayana kadar karıştırılır. Fırın tepsisinin zeminine pişirme kağıdı serilerek, kek karışımı içerisine boşaltılır. (Tepsi keki; baklavacıların kullandığı, çelik tepsilerde mükemmel sonuçlar veriyor, bir tane edinmenizi şiddetle tavsiye ederim.) Üzerine ahududu ve damla çikolatalar da serpiştirilerek önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 35-40 dakika kadar pişirilir.
 

2 yorum:

keyiflisofram dedi ki...

Görüntüsü de ismi gibi güzel ellerinize sağlık ...

Adsız dedi ki...

Bir türlü şöyle dümdüz bir tepsi keki yapamadım, illa bir kenarından kabararak şişiyor. Sizinki harika olmuş, yine bir deneme yapasım geldi, ellerinize sağlık.

Nermin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...