18 Ocak 2013 Cuma

Hastalara Şifa Çayı :)


Yine gribe geçiş yapıyorum sanırım, oysa ki 10 gün önce atlatmıştım, bir daha da uğramaz sanmıştım, yanılmışım. Şimdi gelsin yine bitki çayları, vitaminler, soğuk algınlığı ilaçları :( Tabii çabuk atlatabilmek için yine bitki çaylarını yardıma çağırdım. Bu kez karışıma taze zencefil ve kabuk tarçın da ekledim, ilaç gibi değil sefa için vallahi :) İçenler şifa olsun, hasta olan çabucak ayağa kalksın inşallah :)

Malzemeler:
 
- yarım limon
- 1 yumru taze zencefil
- 1 tatlı kaşığı hatmi çiçeği
- 1 avuç ada çayı
- 1 avuç ıhlamur
- 4-5 adet kuşburnu
- 1 adet çubuk tarçın
- 1 adet elmanın kabuğu

Yapılışı: Zencefilin dış kabuğu soyularak dilimlenir. Tüm malzemeler çaydanlığın üst kısmına konularak üzerine kaynar su ilave edilir. 5 dakika demlenmeye bırakıldıktan sonra 1'er çay kaşığı bal ile tatlandırılarak sıcak sıcak servis edilir.

3 yorum:

sekermutfagimiz dedi ki...

Geçmiş olsun Neval'cim.Bende sık sık yaparım bu tür bitki çaylarını özellikle de tarçının eve yaydığı kokuya bayılırım.Şifa olsun.
Sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

tam benlikmiş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Aicha Dalgic dedi ki...

ooowwww muhtesem
canim azimin sulari akti vallahi
ellerine saglik ve afiyet olsun !
bu arada bloga geri donus yaptim
tatli mi tatli postum var
senide beklerim

bisous bisous

www.fraise-framboise.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...