7 Kasım 2013 Perşembe

Domatesli Pilav


Kış aylarında akşam çabucak olunca, tencere tıkırtıları kaşık seslerine karışınca kendimi mutfağımda çok huzurlu ve mutlu hissediyorum. Hele içerisi sıcak, dışarısı soğuk, camlarda yeni pişmiş yemeklerin buğusu, kulağımda çocukların "Anne, yemek ne zaman hazır olur?" sabırsızlığı beni elimdekiler için Allah'a şükretmeye davet ediyor. İşte bir domatesli pilavın bana hissettirdikleri :) Herkese evinde huzur, sağlık ve mutluluk diliyorum...

Malzemeler:

- 2 su bardağı baldo pirinç
- 2 adet iri boy domates
- 3 su bardağı tavuk suyu
- 2 yemek kaşığı tereyağı veya sıvı yağ
- tuz

Yapılışı: Tereyağı veya sıvıyağ pilav tenceresine alınarak kızdırılır. Temizlenip rendelenmiş domatesler ilave edilerek, domates suyunu çekene kadar kavrulur. (Eğer domates sosunuz dolabınızda varsa, kullanmak için tam zamanı, 2-3 yemek kaşığı domates sosu pilavınız için yeterli olacaktır.) Domatesli sos üzerine iyice yıkanarak nişastasından arındırılmış ve suyu süzülmüş pirinç eklenir. Pirinçler tel tel dökülüp şeffaflaşmaya başlayana dek kavurmaya devam edilir. Pirinçler iyice kavrulunca üzerine tavuk suyu (tavuk suyunuz yoksa normal su ve 1 adet Knorr Bulyon ilave edebilirsiniz) ve tuz ilave edilerek kısık ateşte, pirinçler suyu çekene kadar pişirilir. 15-20 dakika demlendikten sonra sıcak sıcak servis edilir.

2 yorum:

Nil dedi ki...

Kızım da ben de bayılırız kırmızı pilava. pirinç ya da bulgur farketmez. elinize sağlık

Unknown dedi ki...

huzur ne büyük mutluluk... harika bir tarif çok severim ellerine sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...