14 Temmuz 2014 Pazartesi

İncir Uyutması


Kan şekeriniz düştüğünde hemen dengeleyecek ve sizi kendinize getirecek bir tarifim var bugün sizlere. Üstelik çok sağlıklı, süt ve kuru incirden gayrı içerisinde hiçbir şey yok. Hele ki incirleriniz de mis gibi, Aydın Nazilli'den gelmişse hiç durmayın yapın, bu arada taa Nazilli'den tatmamız için incirlerini gönderen U'Fresh e teşekkürler...

Malzeme:

- 350 gr. kuru incir (yaklaşık 16-17 adet)
- 4 su bardağı süt

Yapılışı: İncirler yıkanıp küçük bir tencereye alınarak bir taşım kaynatılır ve yaklaşık 15 dakika içerisinde bekletilir. İyice şişen incirler süzülerek, sap kısımları temizlenir. İncirlerin hepsi minik parçalar halinde doğranır. Süt ayrı bir tencereye alınarak ısıtılır, ancak kaynatılmaz. (38 derece olacak şekilde, yani küçük parmağınızı batırdığınızda dayanabileceğiniz sıcaklıkta) Doğranmış incir parçaları sıcak süt içerisine katılarak blenderdan geçirilir. Boza kıvamına gelen tatlı küçük kaselere boşaltılarak üzerleri streç film ile kapatılarak oda sıcaklığında iki saat kadar dinlendirilir. Bu sürenin sonunda buzdolabına konularak soğutulur. Arzu edilen şekilde süslenerek soğuk olarak servis edilir.

7 yorum:

aslı dedi ki...

bu tarifi daha önce başka yerlerde görmüştüm. çok merak ediyorum. bende deneyeceğim. sizinkide enfes görünüyor. ellerinize sağlık. sevgiler.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Bu uyutma tariflerin okuyorum ama yapmak hiç kısmet olmadı.
Sizin tarifinizle denemeyi düşünüyorum. Şahane görünüyor. Ellerinize sağlık:))

Rakunt ideas dedi ki...

İncirli tarifler tercihim değildir.Ama eşim çok sever ve ben buna bayıldım ne pratik ama görüntü fena ellerinize sağlık.

gülmutfagim dedi ki...

cok leziz bir tarif ellerinize saglik bende beklerim

Adsız dedi ki...

bunu çok sevdim

victoria dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
victoria dedi ki...

Ayrıca son zamanlarda böyle bir pasta yaptım. İnternette bu pasta için bir video tarifi buldum ve youtube mp3 indir https://2conv.com/tr50/youtube-mp3/ kullanarak indirdim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...