12 Ocak 2015 Pazartesi

Kahvaltılık Salçalı Sosis

 
Bu aralar nedense kahvaltılık bir şeyler yapasım var. Ayıptır söylemesi ama, normalde pazar kahvaltılarına 1 çeşit sıcak aperatif yapmama rağmen, dün tam 4 çeşit yaptım desem sanırım daha iyi ifade edebilirim :) Hava kapalı olup, ev halkı evde olduğu zaman sanırım coşuyorum. Neyse sözü fazla uzatmayayım, sosis tamam zararlı bir meret ama evdekiler de çok seviyor. Artık ayda bir giriyor mutfaktan içeriye, o da dana etli olanından. İyi sosisi şöyle anlıyorum kendimce; sosis pişerken ilk boyutunun 2 katı oluyor ve ocaktan alındıktan sonra da büyüklüğünü çok fazla kaybetmiyorsa o sosis lezzetli oluyor. Şimdi gelelim bizim evde yendiği şekli ile salçalı sosis tarifine...
 
Malzemeler:

- 350 gr. dana etli sosis
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı
- 2 yemek kaşığı domates sosu
 
Yapılışı: Sosisler  1 cm kalınlığında dilimlenerek tereyağı ve zeytinyağı ile birlikte sotelenir. Sosisler şişip rengi değişmeye başladığında domates sosu, eğer yoksa 1 yemek kaşığı salça bir miktar su ile seyreltilerek tavaya dökülür. Sürekli karıştırarak 3-4 dakika daha sotelendikten sonra ocağın altı kapatılarak sıcak olarak servis edilir.

4 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık bunu bazen ben de çocuklara yapıyorum lezzetli oluyor sevgiler

Mutfak Hazinem dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor. Lezzetli de bir blogunuz var. Ellerinize sağlık.Bana da beklerim ;)

kendi modaniz dedi ki...

kadın giyim,elbise,
abiye,kıyafet,
tunik,tesettür giyim,
bayan giyim,etek,
elbise,moda,
marka,trend,
viskon,vizon,
şifon elbise,şifon tunik,
kreasyon,kayra,
fuşya,ekru,
türban,günlük elbise,
çocuk giyim,sexi iç giyim,
sexi çamaşır,fantezi,

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bir haftadır her gece yarın kalkıp çeşit çeşit tariflerle kahvaltı hazırlayayım diye yatıyorum, sonra ne mi oluyor, öğlene doğru uyanıyorum :D
Size gelseymişim daha iyi olurmuş:)

Ellerine sağlık Neval ablacım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...