29 Şubat 2016 Pazartesi

Neskafeli Kek


Geriye döndüm bir baktım ki, ucunu bucağını göremedim, meğer son yazımı neredeyse 1,5 ay önce yayınlamışım. Vah bana vahlar bana, hiç bu kadar ara verilir mi? Kendi kendime kızdım ben, o yüzden siz kızmayın bana ne olur :) Ama güzel bir tarifle işbaşı yapıyorum, deneyin bakın nasıl motive ediyor bu kek insanı, yerken miss gibi kahve kokusu sizi sarıyor. Şu an yazarken dahi kokusunu hissettim, o kadar mı, o kadar yani :)

Malzemeler:

- 3 adet yumurta
- 1,5 su bardağı toz şeker
- 2 su bardağı un
- 1 su bardağı süt
- yarım su bardağı sıvı yağ
- 1,5 yemek kaşığı tepeleme neskafe (şekersiz ve kremasız)
- 2 yemek kaşığı kakao (mümkünse dark olanı)
- 1 adet kabartma tozu

Yapılışı: Yumurtalar ve toz şeker, renk krem rengini alana dek iyice çırpılır. Un, sıvı yağ, kabartma tozu ve kakao da eklenerek karıştırılır. Süt, içerisinde neskafe eriyebilecek kadar ısıtılarak koyu bir neskafe hazırlanır. 5 dakika beklenerek sütün iyice ılınması bekledikten sonra kek karışımına katılarak iyice karıştırılır. Yağlanmış istediğiniz kek kalıbına dökülerek, önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 30-35 dakika pişirilir. (Ben karton küçük kahve bardaklarına döktüm bu kez. Çok da memnun kaldım, hem kek bardaklardan kolayca çıkıyor, hem de porsiyonluk olarak yapılınca çok pratik oldu.)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...