5 Nisan 2016 Salı

Dereotlu Poğaça


Son zamanlarda müthiş acıkıyorum, aslında üzülüyorum da bu halime ne olurdu sanki, pek fazla yemekle işim olmasaydı, canım pek bir şey istemiyor veya yemekle başım hoş değil diyebilseydim :) Ama yok kendimi bildim bileli yemeği hep sevdim, hele nerde etli, hamurlu, tatlı var onları çok daha fazla sevdim. Yani yapacak bir şey yok, fıtrat bu, tek yapacağım kendimi daha kontrollü yemeğe zorlamak. Yani bu nefis poğaçalardan sadece 2 tane, üstelik sadece sabahları yedim mesela. Çok zordu bu lezzete dayanmak, ama başardım bunu :)

Malzemeler:

- 1 adet yumurta
- 125 gr. tereyağı
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 1 demet dereotu
- 200 gr. beyaz peynir
- 1 adet kabartma tozu
- yarım çay bardağı sirke
- aldığı kadar un
- 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı: Yumurtanı sarısı, poğaçaların üzerine sürülmek üzere ayrılır. Dereotu iyice yıkanarak incecik kıyılır. Peynir ve yumurtanın sarısı haricindeki tüm malzeme bir karıştırma kabına alınarak yumuşak, ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğrulur.  Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparılarak içerisine beyaz peynir (veya istediğiniz herhangi bir harç) konulur ve arzu ettiğiniz gibi şekil verilir. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilen poğaçalar, üzerine yumurta sarısı sürülerek 170 dereceye ayarlı fırında 20-25 dakika kadar pişirilir. Afiyet olsun...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık pratik ve lezztli bir poğaça bloğunuzda beğenerek dolaştım mutlu kalın.

Fincan Teyze dedi ki...

nedense dereotunu poğaçaya çok yakıştırıyorum. Bu lezzetlere dayanmak zor... Tebrik ediyorum sizi ;)
Ellerinize sağlık...
http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

Nil dedi ki...

Bu aralar mevsim geçişinden midir nedir? kendimi hep bişeyler yerken buluyorum.
Bu poğaçayı kesinlikle deneyeceğim. Hamura sirke hiç katmadım. merak ediyorum. sonucu.
Elinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...