17 Mart 2017 Cuma

Çok Pratik Ev Yapımı Ekmek


Nedense evde ekmek yapmak hep gözümde büyümüştür; zordur şimdi yoğurmak, maya tutmaz hamur kabarmaz, güzel olmaz o ekmek diye diye kaçtım, daha doğrusu kaçındım hep. Sonra birgün dedim ki yapayım yahu ne olur, olmazsa kuşlara yem yaparım dedim. Ama oldu, hem de nasıl güzel oldu. Çok da basitmiş, yoğur bırak 2-3 saat unut gitsin, sonrasında misss gibi ev ekmeğin olsun. Evde paylaşamadık ekmeği, o derece lezzetli oldu. Benim gibi yapmayın, gözünüzde büyütmeyin sakın. :)

Not: Tarifteki "cup" ölçüsü standart bir ölçüdür. Çarşıda pazarda 5 tane içiçe geçmiş minik ölçü kapları görmüşsünüzdür, onlardan edinmenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:

- 3 cup beyaz un
- 1 cup mısır unu
- 1 cup süt (sıcağa yakın ılık)
- 1/2 cup su (sıcağa yakın)
- yarım paket instant maya
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 yemek kaşığı üzüm sirkesi
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 2 tatlı kaşığı toz şeker

Yapılışı: Tüm malzemeler bir yoğurma kabına alınarak, malzemeler birbirleri ile özdeşene kadar yoğrulur. (Hamur toparlanmıyorsa veya ele yapışıyorsa azar azar un ilave edilebilir.) Hamurun üzeri streç film ile kaplanarak ve bir bez ile örtülerek sıcak bir yerde mayalanmaya bırakılır. Hamur iki katına çıkınca üzerine un serpiştirilerek tekrar yoğrulur. Pişirme kağıdı serili fırın tepsisine konularak üzerine kesikler atılır. Fırın tepsisinin bir köşesine küçük bir kase su konularak 170 dereceye ayarlı fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. (Ara ara fırın kapağı açılarak ekmeğin üzerine su püskürtülürse dış kabuk kurumaz.)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...