19 Şubat 2009 Perşembe

Selemun Puding



Siz de benim gibi, vanilin veya kabartma tozu paketlerini, arkasındaki tariflerden dolayı atamayanlardan mısınız? Ne paketlerin arkasındaki tarifleri yapmaya zaman buluyorum, ne de boş paketleri atmaya kıyabiliyorum. Ancak, Sinangil Şekerli Vanilin paketinin arkasındaki bu tarifi görünce dayanamadım yaptım, güzel de oldu. Adı neden Selemun bilemiyorum, ama tarifi merak edenler buyursun...

Malzemeler:

- 1 lt. süt
- 100 gr. (1/2 su bardağı) irmik
- 250 gr. (1,5 su bardağı) toz şeker
- 1 adet portakal kabuğu rendesi
- 1 adet şekerli vanilin
- süslemek için fındık kırığı

Yapılışı: Bütün malzemeler bir tencereye konularak koyu bir kıvam alıncaya kadar kaynatılır. Elimizle papatya veya gül gibi şekiller verilir!.. Şaka şaka :) Islatılmış bir tepsi veya silikon kalıba dökülerek buzdolabında soğutulur. (Fındık kırıklarını, pudingi kalıba dökmeden önce istediğim yerlere serpiştirdim.) Arzu ederseniz karışıma kakao ve çikolata ilave ederek farklı lezzetler de oluşturabilirsiniz.

29 yorum:

  1. arkadaşım sunumun çok şık olmuş,ellerine sağlık,bu tarif bende prenses tatlısı adıyla var ve çok sık yapıyorum.özellikle misafirlerim çok beğenerek yiyolar.sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Nevalcim canım çok pratik bir lezzet ellerine sağlık sunum muhteşem öptüm...

    YanıtlaSil
  3. çok şık olmuş tadınnda güzel olduğuna eminim elerine sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Sunum çok güzel olmuş:) İnsan kesmeye kıyamaz:)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Limonlu çok güzel görünüyor puding.çok şık olmuş.ellerine sağlık canım.evet ben de tarifleri atamayıp biriktirenlerdenim de bir yığın oldular:-) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. EVEETTT BENDE ATAMAM:)ELLERINE SAGLIK COK NEFIS DURUYOR:)

    YanıtlaSil
  7. Çok şık görünüyor.Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. cnm süper bir sunum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Offf, görüntü harika, ellerine saglik canim. Sicacik sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. :))
    limoncuğum biliyormusun , ben hiç bakmam !!
    atarım :)
    ellerine sağlık canım.
    (artık bakmalıyım galiba :)))
    svglr...

    YanıtlaSil
  11. Bildiğimiz irmik tatlısı gibi sanırım,malzemeler yaklaşık aynı geldi bana...
    Bence bu kalıp ile şahane gözükmüş bayıldım,ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Bayıldım Neval'cim harika bir tarif bu..Bendede bir sürü içi boş vanilya -kabartma tozu-puding poşeti var :)))
    Ellerine sağlık Limonlum..

    YanıtlaSil
  13. Nevalciğim,
    Ben de atmayanlardanım. Evde zaten nereye elini atsan tarif fışkırıyor. Sunumun çok şık gerçekten de.Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. bu tarif bende yaparım çok sevilir
    ama senin sunum muhteşem olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. uzun zamandır hemen hemen ergün tıklıyorum sayfanızı . imreniyorum gıpta ediyorum size. tek kelimeyle harikasınız.yazdıklarınız .. yaptıklarınız..paylaşımlarınız çok ama çok güzel sevgili "limonlu kek"
    sevgiyle sağlıkla .. ve huzurla kalın tüm ailenizle ve sevdiklerinizle..
    (sakaryadan seçil)

    YanıtlaSil
  16. canım
    ellerine sağlık.Aynen bende senin gibiyim.ne yapabilirim ne de atabilirim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Seçil, yazdıkların ve düşüncelerin beni ne kadar sevindirdi inanamazsın. Bir yerlerde yazdıklarımı okuyan ve bazen de tariflerimi uygulayıp beğenenler olması işte tam da istediğim şeydi. Zahmet edip beni bundan haberdar ettiğin için çok teşekkür ediyorum. Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  18. belkide bizim evlerimizde yaptığımız irmik tatlısının adı selemundur..:))

    ellerine sağlık...

    görüntüsü harika..

    YanıtlaSil
  19. ismi değişikmiş;) bu sütlü tatlıyı çok severim, zaten harika bir sunum olmuş,Mmmmmm, enfes gözüküyor, ellerine sağlık sevgili limonlu kek;)

    YanıtlaSil
  20. Renginden dolayı çok şık gözüküyor. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. Irmigin ingilizcesinin "semolina" olmasiyla bu tatlinin adi arasinda bir baglanti oldugunu dusunuyorum Neval,ne dersin? Cok guzel bir sunum olmus gercekten.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  22. cumartesi belki yeni bir tarif vardır dedim ama yokmuş:)çalışan bir bayansınız yazılarınızdan anladığım kadarıyla..belkide bugün minik prenseslere ayrıldı:)
    diyetteyim yapmıyorum(4kilom kaldı50 kg olunca haftada 1 kez ödül vercem kendime) tariflerinizi fakat tekrar takrar büyük bir zevkle izliyorum sofralarınızı..
    aranızda olmak güzel.. artık yorumlarınızında müdavimi olucam bilesiniz..:)
    hoşçakalın ve mutlu..

    YanıtlaSil
  23. görüntüye aşık oldum hakkatten süper

    YanıtlaSil
  24. Çok şık olmuş canım,
    evet evet ben de vanilin veya kabartma tozu paketlerini atamayıp biriktirenlerdenim:)
    Ellerine sağlık Limonlum ..

    YanıtlaSil
  25. Ellerine sağlık Limonlu Kekim nefis görünüyor.. Hakikaten, neden Selemun acaba?

    YanıtlaSil
  26. MERHABAR,BEN SİZİN UZUN ZAMANDAN BERİ TAKİPÇİNİZİM.ÇOK GÜZEL TARİFLERİNİZ VAR.BLOGCUDAYDIM.ARTIK BLOGSPOTTAYIM.GÖRÜŞMEK ÜZERE.KEKCAFE.BLOGSPOT.COM

    YanıtlaSil
  27. Benim de çok sık yaptığım bir tatlıdır bu. Adını bilmiyordum. biraz uyduruk bir isim gibi geldi bana

    YanıtlaSil
  28. Bu kalıbın şekline bayıldım ben nerden aldın??

    Kalıba dalıp da nefis tarifin hakkını yemedim bak. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  29. elimizle şekil verme kısmına koptum:))süpersiniz!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için benim için değerli, şimdiden teşekkür ederim :)