Siz de benim gibi, vanilin veya kabartma tozu paketlerini, arkasındaki tariflerden dolayı atamayanlardan mısınız? Ne paketlerin arkasındaki tarifleri yapmaya zaman buluyorum, ne de boş paketleri atmaya kıyabiliyorum. Ancak, Sinangil Şekerli Vanilin paketinin arkasındaki bu tarifi görünce dayanamadım yaptım, güzel de oldu. Adı neden Selemun bilemiyorum, ama tarifi merak edenler buyursun...
Malzemeler:
- 1 lt. süt
- 100 gr. (1/2 su bardağı) irmik
- 250 gr. (1,5 su bardağı) toz şeker
- 1 adet portakal kabuğu rendesi
- 1 adet şekerli vanilin
- süslemek için fındık kırığı
Yapılışı: Bütün malzemeler bir tencereye konularak koyu bir kıvam alıncaya kadar kaynatılır. Elimizle papatya veya gül gibi şekiller verilir!.. Şaka şaka :) Islatılmış bir tepsi veya silikon kalıba dökülerek buzdolabında soğutulur. (Fındık kırıklarını, pudingi kalıba dökmeden önce istediğim yerlere serpiştirdim.) Arzu ederseniz karışıma kakao ve çikolata ilave ederek farklı lezzetler de oluşturabilirsiniz.
arkadaşım sunumun çok şık olmuş,ellerine sağlık,bu tarif bende prenses tatlısı adıyla var ve çok sık yapıyorum.özellikle misafirlerim çok beğenerek yiyolar.sevgiler
YanıtlaSilNevalcim canım çok pratik bir lezzet ellerine sağlık sunum muhteşem öptüm...
YanıtlaSilçok şık olmuş tadınnda güzel olduğuna eminim elerine sağlık sevgiler....
YanıtlaSilSunum çok güzel olmuş:) İnsan kesmeye kıyamaz:)
YanıtlaSilEllerine sağlık canım..
Sevgili Limonlu çok güzel görünüyor puding.çok şık olmuş.ellerine sağlık canım.evet ben de tarifleri atamayıp biriktirenlerdenim de bir yığın oldular:-) sevgilerimle...
YanıtlaSilEVEETTT BENDE ATAMAM:)ELLERINE SAGLIK COK NEFIS DURUYOR:)
YanıtlaSilÇok şık görünüyor.Ellerine sağlık canım.
YanıtlaSilSevgiler...
cnm süper bir sunum ellerine sağlık
YanıtlaSilOfff, görüntü harika, ellerine saglik canim. Sicacik sevgiler.
YanıtlaSil:))
YanıtlaSillimoncuğum biliyormusun , ben hiç bakmam !!
atarım :)
ellerine sağlık canım.
(artık bakmalıyım galiba :)))
svglr...
Bildiğimiz irmik tatlısı gibi sanırım,malzemeler yaklaşık aynı geldi bana...
YanıtlaSilBence bu kalıp ile şahane gözükmüş bayıldım,ellerine sağlık..
Sevgiler..
Bayıldım Neval'cim harika bir tarif bu..Bendede bir sürü içi boş vanilya -kabartma tozu-puding poşeti var :)))
YanıtlaSilEllerine sağlık Limonlum..
Nevalciğim,
YanıtlaSilBen de atmayanlardanım. Evde zaten nereye elini atsan tarif fışkırıyor. Sunumun çok şık gerçekten de.Ellerine sağlık
Sevgiler
bu tarif bende yaparım çok sevilir
YanıtlaSilama senin sunum muhteşem olmuş ellerine sağlık
uzun zamandır hemen hemen ergün tıklıyorum sayfanızı . imreniyorum gıpta ediyorum size. tek kelimeyle harikasınız.yazdıklarınız .. yaptıklarınız..paylaşımlarınız çok ama çok güzel sevgili "limonlu kek"
YanıtlaSilsevgiyle sağlıkla .. ve huzurla kalın tüm ailenizle ve sevdiklerinizle..
(sakaryadan seçil)
canım
YanıtlaSilellerine sağlık.Aynen bende senin gibiyim.ne yapabilirim ne de atabilirim
Sevgiler
Sevgili Seçil, yazdıkların ve düşüncelerin beni ne kadar sevindirdi inanamazsın. Bir yerlerde yazdıklarımı okuyan ve bazen de tariflerimi uygulayıp beğenenler olması işte tam da istediğim şeydi. Zahmet edip beni bundan haberdar ettiğin için çok teşekkür ediyorum. Sevgiyle kal...
YanıtlaSilbelkide bizim evlerimizde yaptığımız irmik tatlısının adı selemundur..:))
YanıtlaSilellerine sağlık...
görüntüsü harika..
ismi değişikmiş;) bu sütlü tatlıyı çok severim, zaten harika bir sunum olmuş,Mmmmmm, enfes gözüküyor, ellerine sağlık sevgili limonlu kek;)
YanıtlaSilRenginden dolayı çok şık gözüküyor. Ellerinize sağlık
YanıtlaSilIrmigin ingilizcesinin "semolina" olmasiyla bu tatlinin adi arasinda bir baglanti oldugunu dusunuyorum Neval,ne dersin? Cok guzel bir sunum olmus gercekten.Ellerine saglik.
YanıtlaSilcumartesi belki yeni bir tarif vardır dedim ama yokmuş:)çalışan bir bayansınız yazılarınızdan anladığım kadarıyla..belkide bugün minik prenseslere ayrıldı:)
YanıtlaSildiyetteyim yapmıyorum(4kilom kaldı50 kg olunca haftada 1 kez ödül vercem kendime) tariflerinizi fakat tekrar takrar büyük bir zevkle izliyorum sofralarınızı..
aranızda olmak güzel.. artık yorumlarınızında müdavimi olucam bilesiniz..:)
hoşçakalın ve mutlu..
görüntüye aşık oldum hakkatten süper
YanıtlaSilÇok şık olmuş canım,
YanıtlaSilevet evet ben de vanilin veya kabartma tozu paketlerini atamayıp biriktirenlerdenim:)
Ellerine sağlık Limonlum ..
Ellerine sağlık Limonlu Kekim nefis görünüyor.. Hakikaten, neden Selemun acaba?
YanıtlaSilMERHABAR,BEN SİZİN UZUN ZAMANDAN BERİ TAKİPÇİNİZİM.ÇOK GÜZEL TARİFLERİNİZ VAR.BLOGCUDAYDIM.ARTIK BLOGSPOTTAYIM.GÖRÜŞMEK ÜZERE.KEKCAFE.BLOGSPOT.COM
YanıtlaSilBenim de çok sık yaptığım bir tatlıdır bu. Adını bilmiyordum. biraz uyduruk bir isim gibi geldi bana
YanıtlaSilBu kalıbın şekline bayıldım ben nerden aldın??
YanıtlaSilKalıba dalıp da nefis tarifin hakkını yemedim bak. Ellerine sağlık canım
elimizle şekil verme kısmına koptum:))süpersiniz!
YanıtlaSil