12 Mart 2009 Perşembe

Havuçlu&Kabaklı Salata

Cumartesi gününden kalma, son lokmasına kadar sıyrılıp biten, herkesin beğendiği bir salata oldu. Bu tarz menülerde diğer salata çeşitleri yanında mutlaka sarımsaklı-yoğurtlu bir salatanın da olması taraftarıyım, mutlaka bir sütlü tatlı çeşidinin de olması gerektiğini düşündüğüm gibi. Aksi halde lezzetler bir bütünlük göstermiyormuş gibi geliyor. Tarif çok basit ve bir gece öncesinden de hazırlanabildiğinden (yoğurtlamamak kaydıyla) yapmayanı dövecekler bana göre :)

Malzemeler:

- 6 adet havuç
- 3 adet kabak
- 500 gr. yoğurt
- 4-5 diş sarımsak
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 su bardağı ceviz
- 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı: Kabaklar ve havuçlar rendelenerek, bir tavada zeytinyağı ile suyunu iyice çekene ve hafif rengini kaybedene kadar kavrulur. Üzerine ezilmiş sarımsakla hazırlanmış yoğurt ve döğülmüş ceviz ilave edilerek karıştırılır. Servis tabağına alınarak üzeri arzu edildiği gibi süslenir. (Ben naneyi de çok sevdiğimden süslemede ceviz, taze ve kuru naneyi tercih ettim.)

11 yorum:

  1. bu salatayı çok severim,ellerine sağlık görüntüde gayet güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  2. canım
    salatan çok güzel görünüyor.ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Benim de çok sevdiğim bir salata. Ben birde ayrı ayrı da bayılırım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. çok sevdiğim bir salatadır cumartesi gelecek olan arkadaşlarıma bende yapıcam.Poğaçaları sevdin inşallah nefis görünüyorlar sofrada harika
    ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım.harika bir salata olmuş.çok severim ben de.afiyet olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Canım bu kadar leziz ve şık bir salatayı kim sevmez ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor.Bu tür tatlara bende bayılıyorum.Yapımıda kolaymış.mutlaka deneyeceğim.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. bu salata benim favorilerimden hem pratik hemde besleyici.ellerine emeğine sağlık.sevgilerimle nilgün

    YanıtlaSil
  9. Ben de bu salatayı çok severim.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. çok sağlıklı bir lezzet sunumda çok şık ellerini sağlık canım...

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sgalik, ne kadar istah acici olmus, harika...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için benim için değerli, şimdiden teşekkür ederim :)