25 Mart 2009 Çarşamba

Muhallebili İncirli Tatlı


Geçen hafta annemin daveti için ne yapsam diye düşünürken, aklıma muhallebili&incirli tatlı geldi. Malzemesi çok ve yapımı teferruatlı gibi görünse de aslında basit bir tatlı, inciri ve tiramisuyu seviyorsanız bu tatlıyı da seveceğinize eminim. İçinde kek olduğuna bakmayın, ıslatıldığı için ekmek kadayıfı kıvamında şerbetli bir tatlı oluyor. En kısa zamanda tekrar yapmak için sabırsızlanıyorum.

Malzemeler:

 Keki için :

 - 6-7 adet kuru incir
- 3 adet yumurta
- 1 su bardağı un
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı dövülmüş ceviz
- 1 adet kabartma tozu

Keki ıslatmak için:

- 1,5 su bardağı su
- 0,5 su bardağı toz şeker
- 1 yemek kaşığı neskafe

Muhallebi için:

- 1 lt. süt
- 5 yemek kaşığı toz şeker
- ½ su bardağı un
- ½ su bardağı nişasta
- 50 gr. tereyağı
- 1 paket krem şanti

Yapılışı: Öncelikle keki yapmak için yumurta ve toz şeker çırpılarak, ceviz, un ve kabartma tozu da eklenerek karıştırılır. Bir cezvede bir taşım kaynatıldıktan sonra soğuk sudan geçirilen incirler küçük parçalara bölünerek karışıma eklenir. Kek karışımı büyük boy kare borcama dökülerek 160 dereceye ayarlı fırında 15-20 dakika pişirilir. (Kek karışımı borcama göre az gibi görünse de endişe etmeyin, doğru yoldasınız :) Kek pişerken krem şanti haricindeki malzemeler bir tencereye konularak muhallebi yapılır, piştikten 3-5 dakika sonra 1 poşet toz krem şanti de eklenerek iyice yedirilir. Keki ıslatmak için su, şeker ve neskafe de (kaynatılmadan) karıştırılarak hazırlanır. Kek piştikten 5 dakika sonra hazırlanan şerbet kekin üzerine dökülür. Biraz şerbeti çekmesi beklendikten sonra da muhallebi üzerine yayılarak buzdolabında 2-3 saat kadar soğutulduktan sonra servis edilir. Üzerini arzu ettiğiniz gibi süsleyebilirsiniz. (Hindistan cevizi, fındık, antep fıstığı, ceviz, renkli şekerlemeler vb...)

21 yorum:

  1. bende bayılırım bu tatlıya.nefis oluyor.bende oktay ustanın kitabında vardı.oradan denedim gerçektende harika ellerine emeğine sağlık
    hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  2. uzun zamandır yapmadığım bir tatlı ama hatırladığım iyi oldu çok severim ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  3. canım
    ellerine sağlık.incire bayılırım.bu kadar çok methiyeden sonrada hemen yapılacaklar listesine dahil oldu.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. BENDE YAMIŞTIM LEZZETİNİ BİLİRİM,ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  5. Nevalciğim,
    Nefis bir tatlı gerçekten de. Ellerine sağlık
    İyi hafta sonları dilerim.

    YanıtlaSil
  6. canım neval ,

    nefis bir tarif bu. Denemek için sabırsızlandım..

    ellerine sağlık

    sımmsıcak sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Canımmmm bende denenecek tarifler listesinde bekliyor.Ellerine sağlık
    harika olmuş kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ben de denemeyi çok istiyorum incir tatlısını sevdiğim için güzel olacağını düşünüyorum.Şerbetli ve muhallebili çok süper olmalı.

    YanıtlaSil
  9. harika görünüyor tadını merak ettimlisteme aldım yapacağım sevgiler hayırlı cumalar gülüm

    YanıtlaSil
  10. daha önce hiç yemedim ama merak ediyorum en kısa zamanda bende denemek istiyorum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Eşim çok sevicektir bu tatlıyı,bende denemek istiyorum en kısa zamanda...

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. merhababalar ilk defa incirin bu tarifiyle karşılaştım farklı olan şeylere bayılırım ellerine saglık canım buarada bende aranızda yeniyim iğnemipliğimle geldim bende kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  13. MMMM nefis ellerine sağlık.mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım hiç denemediğim ama hep merak ettiğim bir lezzett.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  15. Bayıldığım bir lezzet.Sıklıkla yapılır bizim evde.Ellerine sağlık tatlım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Ellerine saglik, tek kelime ile harika olmus, harika...

    Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  17. incir tatlısını çok severim eminim çok güzel olmuştur yarın muhakkak deniyeceğim ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  18. muhteşem bir tarif. incir tadı muhallebi tadı bir arada. harikaaa muhteşemmmmmmm:)

    YanıtlaSil
  19. valla yaptım tatlıyı bu kadar süper olacağını hiç tahmin etmezdim tadı muhteşem oldu çok tşk ederim tarif için... çarşamba günü bidaha yapacağım inş

    YanıtlaSil
  20. ÇOKTANDIR YAPMASAMDA, ÇOKK ÇOKK HOŞ BŞİRTATLIDIR.
    VALİDE SULTANIM BAYILIR VE EN ÇOK O YAPAR :)
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM.
    AFİYETLER OLSUN.

    YanıtlaSil
  21. cnm benim herşey süper ellerine sağlık.tatlıyı beyenmenede sevindim.ben ogünden sonra iki kez daha yaptım.
    öpüldün cnm

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için benim için değerli, şimdiden teşekkür ederim :)