20 Nisan 2009 Pazartesi

Geleneksel Kızlar Toplantısı

Daha geçen hafta başında dedim ki, artık biraz da mideyi dinlendireceğim, hep pasta börek yiyerek aya kadar büyüyeceğim neredeyse :) Şimdi bu sofraya bakarak "bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu" diyebilirsiniz. Haklısınız da! Ancak artık geleneksel oldu diyebileceğim bu kızlar toplantısına da gitmesem olmazdı, kanbersiz düğün olmaz nitekim. :) Ama Makbule'ciğim öyle bir masa hazırlamıştı ki; masada oturacak yer bulmayı bırakın, hazırladıklarını bile servis etmeye yer kalmamıştı. Arkadaşlar abartının karesi nasıl olur diye merak ediyorsanız, fotoğrafa bakmanız yeterli olacaktır. Sonuçta çocuk zırıltıları ile harmanlanmış, sıcak sohbet ile tatlandırılmış, sonradan içilen sodalarla ferahlanmış, bol kahkahalı bir gün olarak hafızama kaydedildi bu güzel gün de...

- Kıymalı karnıyarık böreği

- Patlıcanlı börek

- Mayalı hamurdan peynirli ve zeytinli pamuk poğaçalar

- Zeytinyağlı yaprak sarması

- Fırın mücveri

- Patates salatası

- Yeşil mercimek salatası

- Turşu kavurması

- Sultani veya yaprak bezelye kızartması (Vallahi daha önce ne görmüştüm, ne de duymuştum, bu da bir ilk olmuş oldu.)

- Haşlanmış karnabahar-brokoli salatası

Resim Ekle- Karışık salata

- Meyvalı rulo pasta (Kızlarımın seve seve yediği, hatta "tarifini al anne bize de yaparsın" diye tembih ettiği süper hafif ve lezzetliydi kendileri :)

- Çikolata soslu topkekler

- Yanırım da yiyemediğime yanarım etimekli tatlı

- Portakal sulu portakallı kurabiye

- Ben çok methedince merak edildiğinden dolayı "yapayım da tadılsın" diye götürdüğüm muhallebili-incirli tatlı

- Sultan lokumu

32 yorum:

  1. O güzel sofrada bulunma şerefine erişebilenlerdenim ve emin olun göründüğünden çoook daha güzeldi.Özellikle patlıcanlı börek ve meyveli pasta mükemmeldi diyebilirim.Makbulenin ellerine sağlık.Canım arkadaşım limonlukekiminde elleri dert görmesin çok güzel fotoğraflar çekti.Ama herşeyden güzel olan dostların bir arada olması idi (eksik dostlara rağmen).Tekrar böyle güzel ve hoş sohbet sofralarda buluşmak dileği ile.....
    Zuzu

    YanıtlaSil
  2. Çok nefis bir sofra olmuş gerçekten.Bu sofradan kalkınca 3 gün yemek yemese olur insan.:))Ellerine sağlık arkadaşının.Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  3. Neval sofra da yok yok gerçekten,ahhh ahh neler neler varmış,Hepsi de harika... Bezelyeyi ben de ilk kez duydum... Arkadaşının elllerine sağlık... Böyle dost hepimizin başına :)

    Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  4. canım herşey çok güzeldi özellikle patlıcanlı börek ama çok şeyin tadına bakamadık olsun her şey güzeldi sohbet ayrı güzeldi saliha

    YanıtlaSil
  5. Merhaba.
    Binbir çeşit denilebilecek bir sofra olmuşş..

    Süper valla, yapanların ve yiyenlerin emeklerine sağlık..

    SEVGİLER.........

    YanıtlaSil
  6. Emegi gecen herkesin ellerine saglik.

    Muhtesem bir sofra..........

    YanıtlaSil
  7. alla sofrada yok yok..Allah bereketini artırsın....

    yapanında ellerine sağlık....hamaratlık kokuyor burası...:)

    çocuklar o günlük biraz uslu dursa veya bakan biri olsa ne süper olurdu dimi...:)))

    YanıtlaSil
  8. Canımmmmm bu ne muhteşem bir sofra
    kuş sütü bile var:))Afiyet şeker ol
    sun ellerine sağlık sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. MERHABA CANIM. ELLERİNİZE SAĞLIK. MENÜYE BAKILIRSA YEMEK ZEVKİMİZ VE DAMAK TADIMIZ AYNI.HERŞEY ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR. ŞU GELENEKSEL KIZLAR TOPLANTISINA YENİ BİR ÜYE KAYDI YAPARMISINIZ ACABA ? ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN.

    YanıtlaSil
  10. Maşaallah ,maşaallahh,maşaallahhhh.Aman allahımm bu nasıl masa böyleee.Çok ama çok canım çektiii.Bendee isterimmm ... :)))
    Hepsii çok güzell görünüyorr.Arkadaşının ellerne sağlıkk.Merak ettim ne kadar zamanda hazırlamış :))

    YanıtlaSil
  11. OLMAZ BÖYLE AMA CANIMIZ ÇEKTİ :) HEPSİ ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR:)

    YanıtlaSil
  12. ah o sofradabende olsaydım süper birsofra elleriniz dert görmesin sevgiler

    YanıtlaSil
  13. sofrada yok yok masallah
    yapanin ellerine saglik
    eh yiyen sizlere de afiyet bal seker olsun canimcim

    dert etme bundan sonra mideni dinlendirirsin artik:))ben beceremiyorum dogurusu:((
    keyifli bir hafta dilerim...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  14. Bir kuş sütü eksik bu sofrada Nevalciğim. Arkadaşının ellerine sağlık.Sultan lokumu da çok güzel görünüyor. Tarif için teşekkürler.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Hersey cok guzelmis, emegi gecenlerin ellerine saglik.

    Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle...

    YanıtlaSil
  16. Hepsi süperr hangi birini saymalı ki.Afiyet , şeker olsun.

    YanıtlaSil
  17. Sofrada bir kuş sütü eksik sanırım yapanların ellerine sağlık hepsi enfes gözüküyor muzlu pastada aklım kalmadı değil hani:)

    YanıtlaSil
  18. Maşallah nevcim,
    Gerçi sofrada hep salata varmış ! :P.Bişey olmaz yaniii.
    Afiyet olsun size.
    Öptüm.

    YanıtlaSil
  19. daha sana bişi demiyorum..mide dinlendirmeye bak hele...kız limonluuuu gelmeyim yanına heee.gittin daveti icabet ettin nie okadar yedin az yedim deme gördüm ben camdan hepsindende yedin:)))) daha yeme artık bebeğim..ehehe bende kaynana gibiyim heee.....öpüyorum bebişim sen her halinle güzelsin sevgilerimle

    YanıtlaSil
  20. Nevalim hayirdir bu nasil sofradir..ordu falan mi vardi yaninizda...neyse olmus bir kere... afiyet bal seker olsun :)

    YanıtlaSil
  21. zefle hepsinede baktım ama sultan lokumunda kalmıştım hemen deneme kisterim .saevgiyle.

    YanıtlaSil
  22. Vallahi abartmışsınız. Bu ne yaaa.
    Bunlar yenir mi bu kadar.
    Enfes , nefis, harika ,muhteşem görünüyor.
    Ellerinize sağlık. Sohbetleriniz bol olsun.

    YanıtlaSil
  23. şule gergöroğlu22 Nisan 2009 10:11

    Bu Makbule de amma döktürmüş.Abartmış,yaptığı şeyler aynı genelde tatlı kurabiye versiyonları salata versiyonları.Afrikadaki açları düşündünüz mü acaba?

    YanıtlaSil
  24. nevalciğim nerelerdesin sen hiç bana uğramıyorsun küstükmü yoksa:)))
    sofra şahane gerçekten:)))

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel bir masa olmuş..Yapanların ellerine sağlık..Sultani kızartması bizde çok sık yapılır..Kavurmasıda tabiiki..Hepinize afiyetler olsun..


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  26. oy oy oy öldürdün beni iycenem açlıktan ben mutfağa gidiyorum.canım sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  27. neval tatlım valla nefis ya ama ben dietteyim almayayım :))ama gözüm kaldı zayıfalayayım yarız artık hehehe
    bu arada kaseden kastın nedir hindistan cevizinde

    YanıtlaSil
  28. ayyy resmen cennet burasiiiiiiii

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar
    çok güzel bir sofra herkesin ellerine sağlık zekariya sofrasını bilirmisin öyle olmuş :) hangisine yorum yazacağımı bilemedim size afiyetler olsun...
    Sevgiler emeği geçen herkese ....

    YanıtlaSil
  30. çooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkk güzel

    YanıtlaSil
  31. süper olmuş beğendim yapacağım bu tarifi okey

    YanıtlaSil
  32. Bu sultan lokumunu yapmak farz oldu :) Sofra süpper ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için benim için değerli, şimdiden teşekkür ederim :)