17 Eylül 2010 Cuma

Sulu Köfte (Ekşili Köfte)

Bayramda akraba ziyareti yapıp, haftasonu misafir ağırladıktan ve bayramı uğurladıktan sonra üzerimden rehaveti atamadım uzun bir süre. Şimdi tam çalışmaya konsantre oldum, bu sefer de önümüzdeki hafta yapacağım kısa tatil için hazırlanma zamanı geldi çattı :) Artık yazmam lazım, 1 haftadır gelen aynı sofrayı görüyor derken imdadıma annemin meşhur sulu köftesi yetişti. Annemin çok güzel yaptığı ve ne zaman yapsa 4 kişilik ailemize de (ki kendileri 2 kişi, yarısından fazlasını bize verir yani :) ayırdığı sulu köfteyi bu kez ben yaptım. Eşim inanmadı, annen yapıp vermiştir dedi, hayır bizzati ben yaptım, çok da güzel oldu efendim :)

Malzemeler:

- 1/2 kg. orta yağlı kıyma
- 2 adet orta boy kuru soğan
- 1 kahve fincanı pirinç
- 2 adet ince havuç
- 2 adet orta boy patates
- 4 çorba kaşığı sıvıyağ
- 3 su bardağı sıcak su
- tuz, karabiber, kimyon
- 1 su bardağı un

Terbiyesi için:
- 1 adet limon
- 1 adet yumurta


Yapılışı: Soğanlar rendenin ince tarafı ile rendelenerek kıyma, yıkanmış pirinç, tuz ve baharatlarla birlikte özdeşleşene dek yoğrulur. Hazırlanan harçtan misket büyüklüğünde köfteler yuvarlanarak bir tepsiye dizilir ve üzerine un serpilir. Diğer yanda derince bir tencerede ince dilimlenmiş ve dörde bölünmüş havuçlar sıvıyağda sotelenir. Üzerine sıcak su dökülerek, kuşbaşı doğranmış patatesler ilave edilir. Her tarafı unlanmış köfteler iki avuç arasında nazikçe sallanarak fazla unları silkelenir ve teker teker tencereye atılır. Tüm köfteler tencereye atıldıktan sonra fazla zedelemeden karıştırılır ve ocağın altı kısılarak pişmeye bırakılır. Pişmeye yakın (piştiğini pirinçlerin şişmesinden anlayabilirsiniz) bir limonun suyu yumurta ile çırpılarak terbiyesi hazırlanır. Üzerine yemeğin suyundan azar azar eklenerek yumurtanın beyazı katılaşmadan bir kase kadar karışım elde edilir. Karışım yavaş yavaş yemeğe ilave edilerek karıştırılır. 3-4 dakika daha kaynatılarak ocağın altı kapatılır. Sevdiklerinizle beraber ağız tadı ile yenilir....

21 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık:)) köfteleriniz nefis görünüyorlar:))
annenizin yemeklerine eşdeğer tataları yakalıyorsanız çook başarılısınız demektir:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Hımmm bayılırım. bizim evde de pek sevilen bir yemektir. hele de babacığım çok sever:) Ellerine sağlık. Nefis duruyorlar:)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ellerine sağlık canım arkadaşım. Tatmadan ne kadar güzel olduğunu anlayabiliyor insan. Büyük bir valizin varsa ve ben bu halimle sığabiliyorsam lütfen geçerken beni de valizlemeyi unutma :))

nesrin dedi ki...

Nefis bir corba olmus. Ellerinize saglik. Sevgiler...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bizde annem salçalısını yapıyor Nevalciğim seninki nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

Gökce dedi ki...

ahh ne çok severim bir bilsen bunu.uzun zamandırda yapmıyordum bir ara yapayım bari.iyi oldu hatırlattığın. sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

En sevdiğim lezzetlerdendir.Hem rahmetli anneciğimi anısatır.Ellerine sağlık,çok lezzetli görünüyor.Sevgilerrrr...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

ımm bende çok severim sulu köfteyi. Afiyet olsun. Sevgiler...

Canan Demirbağ dedi ki...

Köfte nefis gözüküyor,elinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Bizim de ailecek çok sevdiğimiz bir çorba. Ellerine sağlık

emelce yemek dedi ki...

benim de gecen gun yaptigim ve yayinlamayayi bekleyen terbiyesiz koftem var,terbiyeli,terbiyesiz her cesidi guzel eline saglik:)

Sevil Şahin dedi ki...

nevalim ne çok severim bir bilsen uzun zaman oldu yememiştim sana geliyorum banada yaparmısın

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor
sevgiler

cecil dedi ki...

merhabalar..
kokusu geldş buaralara kadar :)
kurunane yakışıyor üzerine .. tavsiye ederim ..

ebru dedi ki...

Nevalcim biz bu yemeği pek severiz. Ama epeydir yapmadığımı farkettim. Çocuklar küçükken çok sık yapardım. Ellerine sağlık canım.

pelince dedi ki...

Nevalcim anne eli değişmiş gibi desene;) afiyetler olsun...

Not:Hastalıklar nedeniyle Bayramlaşmaya gelemedim afolla ..

öpüyorum..

muko dedi ki...

eline sağlıkk çokk güzel görünüyor,bizim evde çok sevilir ama annemin yaptığınıda ben daha çok severim:)

sevgiler

Unknown dedi ki...

Bizim evde çiğnenmeden yutulan cinsten yenen bir tatdır ellerinize sağlık

yemekaski.com seçil dedi ki...

ellerine sağlık ekşili köfteyi çok severim :))

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Ellerine sağlık canım
Nefis görünüyor...
sevgiler

Betül KAVAL dedi ki...

mmmm nefis gözüküyor. şimdi hatırladım ki bende uzun zamandır yapmamışım bunu. en kısa zamanda yapayım. ellerine sağlık canım.,

sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...