5 Mart 2010 Cuma

Muhallebili Kadayıf Tatlısı

"Yemekteyiz" programlarından birinde görmüştüm; erkek yarışmacılardan biri kadayıfı kavurup muhallebinin üzerine dökmüştü. O zamanki düşüncelerimi çok iyi hatırlıyorum; "bu mu tatlı şimdi, daha uyduracak neler var acaba!" diye çok yadırgamıştım. Nasipte yapmak varmış ve tadına bakmak tabi ki :) Demek ki; önyargılı olmak çok yanlışmış, belki de nice güzel lezzetleri "ay ben onu hayatta yemem" diyerek elimizin tersiyle bir kenara itiveriyoruz. "Mutlaka deneyin!" ibaresini her yaptığım için söylemiyorum, ama bu tatlı için kesinlikle kullanıyorum. Denemezseniz üzülürsünüz :) Hatta kavrulan kadayıflar öylesine lezzetli oluyor ki, bu haliyle bile pastaların, tatlıların, dondurmaların üzerinde kullanılabilir.

 
 
Malzemeler:

Kadayıfı hazırlamak için:
 
- 250 gr. tel kadayıf
- 1 su bardağından iki parmak az toz şeker
- 3 yemek kaşığı tereyağı
- 1 su bardağı dövülmüş ceviz

Muhallebisi için:
- 1 litre süt
- 3 yemek kaşığı un
- 3 yemek kaşığı buğday nişastası
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 adet şekerli vanilin
- 1 kutu süt kreması veya 1 poşet krem şanti

Yapılışı: Krema dışındaki tüm malzemeler bir tencere içerisine alınarak muhallebi gibi pişirilir.(Muhallebi sıcakken kadayıfın üzerine dökerseniz, kadayıfın kıtır özelliği bozulup yumuşadığı için muhallebiyi önce pişirmeyi tercih ediyorum.) Ocağın altı kapatıldıktan sonra içerisine krema da eklenerek iyice karıştırılır ve soğumaya bırakılır. (Ara ara muhallebi karıştırılarak üzerinin kabuk tutmaması sağlanır) Bu arada büyükçe bir tava içerisine tereyağı konularak içerisine kadayıflar ilave edilir. Orta ateşte kadayıflar kahverengine dönene dek yaklaşık 10 dakika kadar kavrulur. Tava içerisine toz şeker ve dövülmüş cevizler ilave edilerek bir 10 dakika daha kavrulmaya devam edilir. Ocak kapatıldıktan sonra kadayıflar soğuk bir yere alınarak soğumaya bırakılır. Kadayıfın yarısı büyük dikdörtgen borcamın zeminine serilir. Bunun üzerine muhallebi, onun üzerine de kadayıfın kalan kısmı yayılarak ılınmaya bırakılır. Tatlı iyice ılındıktan sonra buzdolabına alınarak soğutulur. Dilim dilim kesilerek servis edilir.

22 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık hayırlı cumalar.sevgiler.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum canım. Kavrulan kadayıfın aroması bir başka oluyor.
Ellerine sağlık canım
Çok öptüm

Adsız dedi ki...

Gercekten de harika olan ve tadina bakan herkesin begendigi bir tatli. Ellerine saglik canim.

Sevil Şahin dedi ki...

nevalcim çok haklısın bizler çok ön yargılıyız .İnan dün bende öyle bir kek yaptımki tatlımı kek mi patamı görüntüsünden ne olduğu anlaşılamayan bir şey oldu ama gel görki yiyen bir tane daha istedi nefis bir tadı vardı.
canım benim ellerine sağlık afiyet bal olsun
ŞİMDİDEN İYİ HAFTA SONLARI CANIM
SEVGİLER

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nevalciğim bende bu tatlıyı görünce olurmu demiştim.Annem bir yerde yiyip çok güzel deyince garantili bir tarif olmalı demiştim.Sendekini mutlaka deneyeceğim özelliklede annem geldiği zaman .Ellerine sağlık canım .Sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Bence nefis bir tatlı olmuş, ellerine sağlık Limonlu Kekim.. Bir arkadaşım da yapmıştı, tavsiye etmişti o da.. Ben henüz denemedim ama aklımda.. Afiyetler olsun..

BAL TATLISI dedi ki...

bende şimdi ön yargıyla yaklaştım.kavrulan kadayıflar kıtır,kıtır yani çok kuru olmuyormu?
tadını bilmiyorum ama görüntü süper olmuş

ellerine sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Elien sağlık Neval'cim bende yapmıştım eşim hala ister duru:) en yakın zamanda tekrar yapacağım sevgiler. iyi hafta sonları

bake a cake dedi ki...

Ellerinize sağlık:) çok güzel görünüyor. ilk fırsatta denicem.
blogumu ziyaret ederseniz çok sevinirim
Aslı Onur
bakeacakeas@blogspot.com

durutarifler dedi ki...

Çok ama çok güzel oluyor. Ben de pek sık yapıyorum. Ellerine sağlık. İyi hafta sonları

Unknown dedi ki...

Bende birçok blog arkadışımda gördüm. Denemek istediğim bir tatlı. Elimi çabuk tutsam iyi olcak galiba. Ellerine sağlık.

Gönülünce dedi ki...

Hem sütlü tatlı hemde çıtır bayılırım nefisss olmuş ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

angel dedi ki...

slm arkadaşım
sitenıze arkadaşalrı gezerken rastaldım...
kadayıflı tatlıyı çok severım hemde severek yaparım
ellerıen sağlık..

Betül KAVAL dedi ki...

BENDE SEVERİM BU TATLIYI. NEFİS GÖZÜNÜYOR CANIM ÇOK GÜZEL SÜSLEMİŞSİN. ELLERİNE SAĞLIK.

SEVGİLER

LEZZETİKRAM dedi ki...

nefis gözükor canım ,ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

HARİKA BİR TATLI OLMUŞ.

Özlem dedi ki...

Biz de çok severiz bunu, bu da harika olmuş, ellerine sağlık

fatosun mutfagından... dedi ki...

çok severim bu tatlıyı..ellerine sağlık..8 mart kadınlar günün kutlu olsun:)))sevgiler

Adsız dedi ki...

Dünya kadınlar günün kutlu olsun arkadaşım.
Sevgiler...

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba..Blogunuza tesadüfen rastladim..Ne kadar güzel tarifleriniz var..
Güzel bir pazar günü gecirmeniz dilegiyle sevgiler..
Cali

GIA dedi ki...

Bunu ben de yapıyorum, gerçekten tatlı dünyası için büyük bir keşif:)

Unknown dedi ki...

Çok sevdiğim bir tatlıdır. Çok hafif ama bir yandan sunumuyla fark yaratıyor cidden.Ellerinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...