1 Ekim 2009 Perşembe

Kırmızı Biber Turşusu

Kırmızı biber turşusu, kim yediyse tarifini istediği, kime tarifini verdiysem de tarifin mükemmel sonuçlandığı duyumlarını aldığım bir turşudur. Üstelik 2-3 gün gibi kısa sürede olduğundan oldukça da pratik. Siz de biber, sarımsak ve turşu hastasıysanız denememek için kendinizi zorlamanız gerekir diyorum, başka da birşey demiyorum (daha ne diyecektim değil mi :)

Malzemeler:

- 1 kg. kırmızı biber
- 1 su bardağı ayçiçek yağı
- 1 su bardağı sirke
- 1 su bardağı su
- 10-12 adet sarımsak
- 5-6 dal maydanoz
- 1 yemek kaşığı tuz

Yapılışı: Yağ, sirke, su ve tuz yayvan bir tencereye konularak kaynatılır. Yıkanarak sap ve tohum yatakları alınan kırmızı biberler yaklaşık 2 cm. genişliğinde halkalar halinde kesilir. (Eğer biberler kalınsa, üst kısımlara doğru genişlediği yerlerden de ikiye bölünebilir. Yağlı-sirkeli karışım kaynadığında bir avuç kesilmiş kırmızı biber içerisine atılır. Kaynayan suyun bir müddet kaynaması durdup, kısa bir süre sonra (yaklaşık 30 saniye) pirelenip (!) tekrar kaynamaya başladığı zaman da kevgirle hemen alınır. (Burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus budur, eğer biberler suda fazlaca kaynarsa yerken dış kabukları sıyrılıp ağzınıza gelebilir, turşunun tüm özelliğini öldürür.) Tüm biberlere aynı işlem uygulandıktan sonra üzerine ayıklanmış maydanozlar serpiştirilir. Hala kaynamakta olan (ve suyu bayağı azalmış olan) karışımın içerisine halka halka doğranmış sarımsaklar (sarımsak turşusunu seviyorsanız, sarımsakları bütün olarak ve daha fazla kullanabilirsiniz) atılarak 2-3 dakika daha kaynatılır ve suyu ile beraber biberlerin üzerine dökülerek soğumaya bırakılır. Eğer hemen yemeden durabilirseniz buzdolabında 2-3 ay saklayabilirsiniz...

18 yorum:

pembecikolata dedi ki...

Ohhhh nefis...Hem kolay, hem lezzetli!Ellerine sağlık cnm:)

karamel mutfak dedi ki...

ben bunu biberleri közleyip soyarak yapıyordum ama bu daha pratikmiş ellerine salık.

Birileri anlatsın dedi ki...

İştah açıcı görünüyor, bende ufak bir yere bu sene ilk defa deneme yaptım ama açıp tadına bakmakdım. İnşallah senin turşun gibi nefis olmuştur...

Sevil Şahin dedi ki...

NEVALCİM SANA UGRAMAYALI BAYAGI OLMUŞ YA KUSURUMA BAKMA BU ARA İŞ YERİNDE İŞLER YOGUN BİRDE BLOGERDA PROBLEMLER VARDI BİLİYORSUN BİRAZ SOGUDUM BLOGDAN O NEDENLE VERDİM KENDİMİ OKEYE :)) SORMA :))
NEYSE BU TURŞU OLAYINA BAYILDIMMM BENDE DENEYECEGİM HEMİDE BUGUN PAZAR VAR KAPIMDA HEMEN ALAYIMDA ADENEYİM BAKALIM NASILMIŞ TADI ÇOK MERAK ETTİM BALIM SENİ KOCAMA ÖPÜYORUM BİR ARA YİNE GÖRÜŞELİM OLUR MU

Bir Dilim Düş dedi ki...

OOOOOOoooo süüpperrr vallahi hem de pratik ellerine ve ellerime sağlık :)))

Sevgiler,
Evren

durutarifler dedi ki...

Ben bunu kesin ama kesin yapmak istiyorum. Bu pazar mutlaka.
Ellerine sağlık.

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK.BE KADRA GÜZEL BİR GÖRÜNÜM .BENDE DAHA ÖNCE YEMİŞTİM AMA TARİFİNİ BİLMİYORDUM Bİ DENEYEYYİM BAKALIM:)SEVGİLER

Pembe Tatlar dedi ki...

Hemen not aldım canım mutlaka deneyeceğim:))

yeşim dedi ki...

nevalcim turşunu yaptım canım.dediğin gibi kaynatma kısmı çok önemli dikkatli olmak lazım.2-3 gün sonra bloğumda yayınlayacağım.bakalım tadı nasıl olucak.sabırsızlıkla bekliyorum.tarif için teşekkürler...gönlünce geçecek çok güzel bir hafta diliyorum...öptüm...sevgiler...

yeşim dedi ki...

NEVALCİM TADINA BAKTIM GAYET LEZZETLİ OLMUŞ ÇOK BEĞENDİM CANIM.ELİNE YÜREĞİNE SAĞLIK .... BU GÜN YAYINLADIM BLOĞUMDA. PAYLAŞIMIN İÇİN TEKRAR TEŞEKKÜR EDİYORUM...ÖPTÜM.SEVGİLER....

Adsız dedi ki...

neval hanım turşuyu yaptım fakat birkaç sorum olacak.biberlerin yumuşaklığını tutturamadım galiba.biraz sert oldu turşu gibi olmadı.ya da zaten kıvamı biraz sert mi olmalı.sıvı karışımda biberleri 30 saniyeden daha çok 50 saniye kadar tuttum ve de dediğiniz gibi suyu iyice azalmadı.kabukları soyulacak gibi de olmadı.acaba nerde yanlış yaptım.olmuş hali ile tencereye boşaltıp tekrar kaynatsam yumuşatabilir miyim.
cevaplarsanız sevinirim.

teşekkürler,

sinem

Adsız dedi ki...

neval hanım kaç gündür sorduğum sorunun cevabını bekliyorum sizden.izleyicilerin sorularını önemsemeyip cevap vermemeniz gerçekten büyük saygısızlık.görmediniz desem sitenizi 2 defadır yeniliyorsunuz.kaale almıyorsunuz demek ki. yaptığınız çok büyük terbiyesizlik.

sinem

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Sinem, üzülerek sitem dolu yorumunu aldım. Zamanında sana dönemediğim için lütfen beni affet. Ancak, öncelikle işleyiş tarzından bahsetmek istiyorum, belki beni affedersin. Bir postu yayınladıktan sonra gelen mesajları blogger bana haber vermiyor, mesajler kendi mail adresime direkt geliyor. Bu aralar işlerim yoğun olduğundan şahsi mail adresime pek fazla girmedim, girsem dahi sadece birşeyler gönderip çıktım, o yüzden de senin yorumdan gelen maili, diğerlerinin yanında fark edemedim. Bloğu yeni postlarla güncellesem de yorumuna geri dönmemem bu yüzden. Tesadüfi olarak fark ettim bu sitem dolu yorumu da :( Soruna gelince yağ+sirke+su karışımı yaklaşık 1/3 oranında azalmalı, acaba ilk olarak çok kaynatmadın mı? Bu turşuda ise biberler çok çok erimiyorlar, yani biraz diri formu oluyor, artan suyunu da içine döktükten sonra zamanla biraz daha yumuşuyor. Tekrar kaynatmayı ise tavsiye etmiyorum. Yorumlarınız her zaman benim için değerli diyerek sevgilerimi gönderiyorum...

Adsız dedi ki...

cevabınız için teşekkürler.napalım biraz hayal kırıklığı yaşadık ama olur böyle şeyler.sizi üzdüysem de kusura bakmayın.yanlış düşünmüşüm.sizi izlemeye devam edeceğim.

sinem

Adsız dedi ki...

kırmızı biber turşu tarifinizi yaptım harika oldu:))çok tşk pratik yeni tariler bekliyorum..sağlıklı mutlu günler..

Adsız dedi ki...

ya ben yaptım soğumasını bekliyorum:)ama suyu iyice kaynatmadım yağ sıçramaya falan başladı kaynar kaynamaz hemen attım biberleri.sarımsağıda bir dk falan kaynattım zira yağ çileden çıkmıştı iyice ama sıcak halini beğendim bakalım soğuyunca nasıl olacaklar...

Adsız dedi ki...

bu biberleri soğuduktan sonra mı kavazozlara koyuyoruz...son kısmını anlamadım

Adsız dedi ki...

Aradigim tarifti cok memnun oldum .vaktinde sibwl abla diye birinden kac kez istedimde yazipda vermemisti ne guzel insanlarsiniz boyle guEl seyleri yapip paylasiyorsunuz .bazilari sadece bende olsun kimse bilmesin ister .Allah isinize kolaylik versin kuzum simdi kaydedio en kisa zamanda deneyecegim umarim guzel olur;) menekse

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...