24 Temmuz 2014 Perşembe

Tavuklu Mekik Mantı


Sizleri bilmem ama ben Ramazan'da ne yemek yapacağıma dair epey zorlandım. Çorba olmazsa olmazımdı, her sofranın baş konuğu oldu. Ama sebze için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, nedense hiçbirimiz tarafından rağbet görmedi. Ne zaman sebze yemeği yapsam ya "Ben ondan yemeyeceğim." dendi, ya da "Bana çok az, bir kaşık koy." diyerek az rağbet gördü. Eee her Allah'ın günü de et yenmezki, işte böyle zamanlarda mekik mantı çok rağbet gördü, kurtarıcım oldu. Hem hamur işi, hem de et sevenlere hitap eden bu yemeği beğenmemek imkansız inanın...

Malzemeler:

- 1 kase haşlanmış, didiklenmiş tavuk eti
- 1 adet hazır yufka
- 2 su bardağı yoğurt
- 2 diş sarımsak
- mantıları kızartmak için 1-2 yemek kaşığı sıvı yağ
- tuz, kırmızı biber, arzu ettiğiniz baharatlar

Yapılışı: Tercihen 2 adet tavuk butu haşlanarak suyu süzülür. Haşlanmış but çok büyük olmayacak şekilde kabaca didiklendikten sonra tuz ve baharatlar hafifçe üzerine serpiştirilir. 1 adet yufka masa üzerine serilerek, boydan boya eşit olarak 32 parçaya ayrılır. Her bir parça boş olarak sigara böreği sarar gibi rulo yapılır ve sonu ıslatılarak yapıştırılır. Sıvı yağ bir tavaya alınarak kızdırılır. Minik sigara börekleri altın rengini alana kadar sürekli karıştırarak kızartılır. Sarımsaklı yoğurt sosu hazırlanarak servis tabağına alınır. Kızarmış mekik mantılar tabağın kenarına, didiklenmiş tavuk etleri de ortaya yerleştirilir. Üzerine salçalı ve baharatlı sos hazırlanarak gezdirilerek servis edilir.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Harika gorunuyor. Ellerine saglik canim...
Sevgiler...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Bayıldım Neval'im ellerine sağlık 😊

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Nefis olmuş,bir tabak kaçırıyorum.
Ramazan Bayramın mübarek olsun.
Şeker tadında nice bayramlar diliyorum.
Sevgiler...

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
www.cay-makineleri.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...