27 Nisan 2008 Pazar

Mantar Kurabiye



Mantar kurabiyesi ilk evlendiğim yıllardan beri yaptığım ve kendileri "ilk denediğim kurabiye tarifi" ünvanını almış olan çok sevdiğim bir kurabiyedir. Nişastalı kurabiyelerde olduğu gibi biraz ağıza yapışma hissi verebilir, ama çıtır çıtır ısırılan, kıyır kıyır kurabiyeler istiyorsanız, bu kurabiyeler idealdir.
Malzemeler:

- 2 paket buğday nişastası (toplam 400 gr.)
- 1 paket margarin (eritilip soğutulmuş)
- 1 adet yumurta
- 4 kaşık un
- 7 kaşık toz şeker
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket şekerli vanilin
- 1 yemek kaşığı tarçın

Yapılışı: Margarin eritilip biraz soğutulduktan sonra, diğer tüm malzemelerle birlikte yoğrularak ele yapışmayacak bir hamur elde edilir. (İlk başta toparlanması biraz zor, kolay dağılabilen bir hamur oluyor, iyi yoğrulması gerekiyor.) Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparılarak, avuç içerisinde yuvarlatılır ve fırın tepsisine dizilir. Ayrı bir tabağa tarçın konulur. Boş bir cam soda şişesinin ağzı ıslatılarak, önce tarçına, sonra kurabiyelerin ortalarına biraz bastırılarak çekilir. Böylece tarçının kurabiyeye yapışması sağlanır. (İlkinden sonra şişenin ağzını tekrar ıslatmaya gerek yok.) Soda şişesi yerine kola kapağı da kullanabilirsiniz ama soda şişesinin ağzı dolgun olduğu için kurabiyeler daha çok mantara benziyor. Önceden ısıtılmış 175 dereceye ayarlı fırında 15 dakika kadar pişirilir. Bu kurabiyelerin özelliği beyaz renkli olmasıdır.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba anne yaptığın mantar kurabiyesi şahaneydi neredeyse son kurabiye için kavga edecektik ama sena olan sonsuz sevgimden ve saygımdan ötürü son kurabiyeyi bölüştük.

KIZIN...

Adsız dedi ki...

bu kurbişler çok tatlııı

ama kızın çok da şirin baksana doymamış doyamamış bu güzelliğe

ellerine sağlık
sevgilerr

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Neval'cim ellerine sağlık, çok güzel olmuşlar.. Kızının yorumuna da bayıldım :)

ceyt dedi ki...

kurabiyelerin nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.kızının yorumuna da bayıldım.
öpüyorum sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

bayılırım bu kurabiyeye agızda dağılan enfes bir tat... ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

A.Banu dedi ki...

Kızın Sena'nın yorumu bir harika. Kurabiyenin tadına bakan biri olarak, Senuş'un çok haklı olduğunu düşünüyorum.Ellerine sağlık.

elma şekeri dedi ki...

Ellerine saglik nefis görünüyor.

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar, ellerine saglik canim. Güzel bir hafta diliyorum, hoscakal.

Disalce dedi ki...

hiç denemedim daha....

ben ne biçim blogcuyum....mantar kurabiye denenmezmi dimi...çok severim ama hep arkadaşlar yaptı..sanırım ondan denemedim...

ellerine sağlık...
öpüyorum seni..

sarımutfak-hande dedi ki...

kurabişler harika baksana kızın doyamamış ben de yemeğe doyamazdım herhalde bayılırım kendilerine çünki:):)
ellerine sağlık şekerim
öptüm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...