22 Temmuz 2008 Salı

Tepside Kumpir


Kadınlar arasında gelenekseldir, sohbetin bir ucu mutlaka "dün akşam ne yaptın veya akşama ne yapacaksın?" sorusuna gelir. Dün Zuzucumla sohbet ederken "akşam kumpir yaptım çok da güzel oldu." deyince beynimin yemek yapma yetisine sahip tüm hücreleri kumpir diye çığlık atmaya başladılar. Artık çığlık sesleri o kadar çoğalmıştı ki eve gidince yapmak zorunda kaldım:) Ayy ne kadar güzelmiş, yazık olmuş kumpir yapmadan geçen yıllarıma:) Siz de benim gibi; aklına düştümü hiç üşenmeyip, Fizan'da olsa gidip yiyen bir karaktere sahipseniz bu akşam kumpir yersiniz diye düşünüyorum. Şimdiden afiyet olsun...

Malzemeler:

- 6 adet orta boy patates
- 2 yemek kaşığı tereyağı
- 100 gr. kaşar peyniri
- 5-6 adet kornişon turşu
- 2-3 yemek kaşığı haşlanmış mısır
- ketçap ve mayonez
- tuz

Yapılışı: Patatesler derice bir tencereye konularak haşlanır. Haşlanan patateslerin kabukları soyulur ve bir çatal yardımıyla iyice ezilerek püre haline getirilir. Tuz, tereyağı ve rendelenmiş kaşar peyniri patateslere yedirilerek fırın kabına konulur ve 180 dereceye ayarlı fırında 20 dakika kadar pişirilir. Fırından çıkar çıkmaz minik minik doğranmış turşu, suyu süzdürülmüş mısır, ketçap ve mayonezle arzu ettiğiniz gibi süslenerek, sıcakken servis edilir. Süslemek için damak zevkinize göre garnitür, salam, sosis, çeşitli salatalardan da yararlanabilirsiniz.

5 yorum:

Aysultan... dedi ki...

Ellerinize sağlık bende çok severim kumpiri...
yorumunuz içinde teşekkür ederim tekrar beklerim...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Bayılırım kumpire, ellerine sağlık canım.. Dün akşam salata için patates haşlarken benim de aklımdan geçmişti, salatayı tüketelim, bu enfes lezzetten yapayım ben de..Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım bayılırım kumpire tepside çok şık olmuş ellerine sağlık bende isterim ama öpüyorum

pelince dedi ki...

Patatesin her halini çok severim,en kısa zamanda deniyeceğim...Hemde hemen..

Ellerine sağlık..

lemanice dedi ki...

Çok hoş bir görüntü eminim lezzetlidirde,ellerine sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...