18 Mayıs 2009 Pazartesi

Sezar Salata&Hardal Sos

Salatayı çok severim, hele nar ekşisi ile tatlandırılmış, görsel sunuma önem verilmiş, bir de üzerine tavuk parçaları konulmuşsa gerçekten bayılabilirim bile :) Yazlıkta mangal faslından sonra ızgara tavuk parçaları artınca böyle bir salata fırsatını da kaçırmak istemedim, özendirmiş gibi olmayayım ama, çok da lezzetli bir salata olduğunu hemen söyleyeyim.

Malzemeler:

- 1 parça ızgara tavuk
- 1 adet domates
- 1 adet salatalık
- 3-4 yaprak kıvırcık salata
- 1-2 dal maydanoz
- 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
- 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
- tuz

Hardal sos için:

- 1 tatlı kaşığı hardal
- 2 tatlı kaşığı mayonez
- 2 tatlı kaşığı yoğurt
- 1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı: Tüm salatalık malzemeler güzelce yıkanır. Salata kasesinin dibine, kıvırcık salata yaprakları ince ince doğranarak, onun üzerine kabuğu soyulmuş ve yarım ay şeklinde dilimlenmiş domates ve alacalı soyulmuş salatalıklar yerleştirilir. Ayrı bir küçük kapta nar ekşisi, zeytinyağı ve tuz beraberce karıştırılarak salatanın üzerinde gezdirilir. Jülyen (ince dilimler) olarak kesilmiş tavuk parçaları da salatanın üzerine serpiştirilir. Sos için, tüm malzemeler içerisinde hiç topak kalmayacak şekilde karıştırılarak salatanın üzerine ilave edilir. (Yanında kepek ekmeği ile harika oluyor, benden söylemesi...)

17 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım gerçekten sunumun çok nefis olmuşşş..
Eminim tadıda nefistir..
Sevgiyle kal:)

Banu dedi ki...

Ellerinize saglik
Sunumu cok sik, kendiside bir o kadar lezzetli gorunuyor gercekten Sevgilermle..

atesböcegi dedi ki...

ellerine saglik canim. cok severim. hele diyetteyken cok yerim. sevgilerimi gönderiyorum.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Çok iştah açıcı..

sevil dedi ki...

neval canım ellerine saglık ya inan cok canıom cekti iş yerindeyim şimdi söyle nasıl yicem ben bu salatayı hadi sen kap gel bana :))
gelirmisin getirirmisin :(
şaka bir yana nevalcım ellerine saglık mükemmel olmuş
sevgiler
iyi haftalar

pelince dedi ki...

Neval bizde dün pikniğe gitsek mi diye düşündük,sonra keneden korktuk :)) evde yaptım ben de tavuk şiş ...senin yaptığın şekli ile de hemen deneyeceğim...Acıktım yaww...
Öpüyorum...

ipek dedi ki...

Çok lezzetli olduğu her halinden belli zaten. Ellerine sağlık.

cecil dedi ki...

tamm diyetlik :))) ve nefiss
ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Nevalcim harikasın ellerine sağlık
canım kocaman sevgiler...

cimcime dedi ki...

Beğendiğim blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, başarılar.

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Nefis görünüyor.Sevgiler...

Aysultan... dedi ki...

lezzetli görünüyor salatan:)ellerine sağlık Limonlu kek...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Limonlu Kekim, özendirdin valla, artık yapacak bir şey yok :) Ellerine sağlık, afiyet şeker olsun..

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık canım çok sevdiğim bir lezzet.

İNCİ dedi ki...

Görüntüde tatta muhteşem.Çok sağlıklı ve lezzetli bir salata olmuş.Eline sağlık cnm:)))

Unknown dedi ki...

hımm lezziz

aşevi dedi ki...

soslu salataları cok seviyorum. ellerine sğlık...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...