28 Mayıs 2009 Perşembe

Vişneli Sütlaç


Vişnenin hafif mayhoş tadını, sütlacın da o geleneksel enfes tadını seviyorsanız, bu muhteşem lezzetten kendinizi mahrum etmeyin derim ben. Sıcak yaz günleri yaklaşırken dolaplarda vişneli sütlaca yer açmak lazım :)

Malzemeler:

- 1 su bardağı pirinç
- 1/2 su bardağı toz şeker (damak tadınıza göre şeker miktarını arttırabilirsiniz)
- 4 su bardağı süt
- 1 su bardağı su
- 200 ml. süt kreması

Vişneli sos için:

- 250 gr. çekirdekleri ayıklanmış vişne
- 1 su bardağı su
- 3 yemek kaşığı şeker
- 1 tatlı kaşığı buğday nişastası

Yapılışı: Pirinç iyice yıkanarak üzerini 2 parmak geçecek kadar su ilave edilir ve lapa oluncaya kadar haşlanır. 4 bardak süt ve 1 bardak su, derince bir tencereye konularak kaynatılır. Süt tam kaynamadan (üzerinden dumanları tütmeye başladığında) kaynamış ve süzülmüş pirinçler, şeker ve süt kreması ilave edilerek ocağın altı kısılır. Karışım, hafif kıvamlı bir hal alınca  10 dakika kadar daha kaynatılır ve kaselere paylaştırılır. Ayrı bir kapta vişne, su, nişasta ve şeker, karışım hafif pelteleşene kadar kaynatılır. Pişen sos, sütlacın üzerine paylaştırılır. Sütlaç soğuyana dek dışarıda, daha sonra da buzdolabına alınarak 3-4 saat soğutulur. Soğuk olarak servis edilir.

20 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Limonlu Kekim ben tuttum bu hafif ve serin tatlıyı.. Ellerine sağlık..

gülay dedi ki...

ellerine sğlık canım. bizim evde yaz kış sütlü tatlılar çoğunlukla tüketiliyor.sütlacı hep sade denemiştim. güzel bi alternatif ..
teşekkürler..

sevgilerimle..

Şehnaz dedi ki...

canım günaydın.sütlacı hiç böyle denmemiştim.eminim çok güzel olmuştur.ellrine sağlık.kekcafe

müjde dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Hafifçecik.Ellerine sağlık.Sevgiler...

benimkuzum dedi ki...

Görüntüsü muhteşem mutlaka deniyeceğim ellerine sağlık...

pembecikolata dedi ki...

Çok güzel görünüyor...Malesef buzluktaki vişne stokum tükendi:( Bu tarif için vişne zamanını beklesem taze vişne ile yapsam süper olacak galiba:)Ellerinize sağlık...

Asuman la dedi ki...

Hafif mayhoş ama tatlı şahane olur ellerine sağlık..

Pembe Tatlar dedi ki...

Mayhoş mayhoşş nede güzel olmuşturr...Ellerine sağlık canım:)

Damak Tadı dedi ki...

Yaz için ideal bir tatlı..Ellerien sağlık..



Sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık.algida beni de çağırdı ama ben katılamadım içim gitti resimleri görünce ne güzel eğlenmişsiniz cnm

Unknown dedi ki...

Nevalcim canım muhteşem bir lezzet
sütlaca bayılırım vişnede süper olmuş kocaman öpüyorum...

Pelin dedi ki...

Hımm nefis olmalı Nevalciğim. Kaşığımı alıp geliyorummmmm:)
Sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

SEN YAPARSIONDA BEN DENEMMMİ HİÇ SEN LEZZETİ BEGENDİĞİNE GÖRE EMİNİM HARİKADIR
NEVALCİM ELLERİNE SAGLIK TATLIM

pelince dedi ki...

Ağzım kamaştı resmen :) nefis olmuş,ellerine sağlık..

Sevgiler..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çok iştah açıcı görünüyor:)

lezzetyolculugu dedi ki...

Harika görünüyor ben denerim bu sütlacı.Yazın ne güzel yenir hafif hafif.Ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sütlacın harika tadı ve vişnenin mayhoşluğu. mımmmm:)

Elllerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Hııım ellerie sağlık...

Aysultan... dedi ki...

Sütlaç ve vişne renk uyumu çok güzel olmuş,tadınıda merak ettim:)
eline sağlık...

Adsız dedi ki...

Toplam süt 4 bardak mı yoksa 5 bardak mı tam anlayamadım. Aydınlatırsanız memnun olurum.

Ayşe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...