18 Eylül 2009 Cuma

Ev Baklavası


Bayram geliyor, hatta geldi bile, gelen konuklara ikram etmek üzere yapılacek en iyi bayram tatlısı bence baklava. Küçükken o kadar çok baklavayı severdim ki, babam "seni baklavacıya vereceğim" derdi :) Bir baklavacıyla evlenmedim ama ev baklavasını nerede bulsam hala götürüyorum :) Tarif görümcemin tarifi, zaten ondan daha güzel yapanını da henüz görmüş değilim :)

Malzemeler:

Hamur için:

- 1 su bardağı yoğurt
- 1 su bardağı sıvıyağ
- 3 adet yumurta
- 1 çimdik tuz
- aldığı kadar un

Şerbeti için:

- 5,5 su bardağı şeker
- 4,5 su bardağı su

Ayrıca:

- açmak için buğday nişastası
- üzerine dökmek için 125 gr margarin+125 gr. tereyağı
- içine koymak üzere yarım kilo ceviz içi
 
Yapılışı: Hamur malzemeleri güzelce yoğrularak yumuşak kıvamlı bir hamur elde edilir. Hamur yarım saat kadar dnlendirildikten sonra 60 eşit bezeye ayrılır. Her beze, merdane ile yemek tabağı büyüklüğünde açılır. Aralarına nişasta serperek açılan her 10 parça üstüste konularak tekrar tepsi büyüklüğünde açılır. Açılan yufka tepsiye serilip üzerine ceviz içi serpilir. Tüm yufkalara aynı işlem uygulandıktan sonra, yufkalar baklava dilimi şeklinde dilimlenir ve üzerine kızgın tereyağı&margarin karışımı dökülerek 200 dereceye ayarlı fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Baklava soğuk, şerbet ılık haldeyken hazırlanan şerbet tepsinin üzerine gezdirilir. Tatlı şerbeti iyice çektikten sonra servis edilir.
-->Afiyetle yenir... Herkesin hak ettiğini aldığı, mutlu, huzurlu, iyi bayramlar...

28 yorum:

Adsız dedi ki...

Off harika görünüyor.. Ellerine sağlık. İyi bayramlar

Sıcak Paylaşımlar-Aysel dedi ki...

Off harika görünüyor.. Ellerine sağlık. İyi bayramlar

durutarifler dedi ki...

Yemesi çok güzel ama yapmaı da bir o kdar zor bir tatlı.
Görümcenin ellerine sağlık.
Şimdiden İyi bayramlar.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Görünüş itibari ile mükemmel...Eminimki tadıda öyledir ( canım çekmedi desem yalan olur:)yapanın ve yayınlayanın ellerine sağlık.

Sevgiler
Sunay

pembecikolata dedi ki...

Çocukken bayramları ev baklavası yemek için sabırsızlıkla beklerdim:) Gerçi şimdide bu düşüncem değişmiş değil:):):)
Harika!!!

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Çok güzel olmuş. Ellerine sağlık arkadaşım. Sevgiler. Şimdiden hayırlı bayramlar...

eyerhagu dedi ki...

oyyy bu ne böyleee süper bi tatlı manyağı olan ben bayılldım görümcenin ellerine sağlık yiyenlere afiyet şeker olsun...canım çok öptüm

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.şimdiden iyi bayramlar.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Enfes görünüyor hakikaten, görümcenin ellerine sağlık..

Tijen dedi ki...

Dilerim hepimiz için güzel bir bayram olur. Güzel dileklerin için teşekkürlerimle...

Ballı Cimcime dedi ki...

Özenle dilimlenmiş muhteşem görünümlü bir baklava, ellerine sağlık canım harika olmuş. Sevdiklerinle güzel bir bayram geçirmen dileğiyle, sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

güzel ellerine sağlık canım,
iyi bayramlar.

Eya dedi ki...

Bence de en yakisan böyle muhtesem bir bakalava...ellerine saglik...mutlu bir bayram diliyorum...

sevgiler

zehra

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Hayirli bayramlar diliyorum.

şeker pasta dedi ki...

Neşeli 'şeker gibi' bir bayram dileğiyle... Mutlu Bayramlar...

Birileri anlatsın dedi ki...

Çok güzel olmuş valla...
Annem kendi baklavasını elleri ile açtı bugün tadına baktım nefis olmuş.
Ben yufkayı güzel açamadığım için baklavalık alıp yaptım onunda tadı güzel oluyor.
Güzel bir bayram geçirmen dileklerim ile... İyi bayramlar canım.

Adsız dedi ki...

HER ILKBAHARDA GELINCIKLERIN EN GUZEL BASLANGICLARI MUJDELEMESI GIBI, BU BAYRAMIN DA SANA VE AILENE MUTLULUK VE NESE GETIRMESINI DILIYORUM... IYI BAYRAMLAR!


www.yenitadlar.blogcu.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmmm, nefis olmalı, görümcenin ellerine sağlık Limonlu Kekim, afiyetler olsun.. İyi bayramlar diliyorum..

burakkocaman dedi ki...

Nevalcim bayramini kutluyor, sevdiklerinle beraber daha nice bayramlar diliyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Tek kelime ile harika, ellerinize saglik Limonlu Kekim.

Sevgilerimi gonderiyorum...

TuruncuTatlar dedi ki...

geçmiş bayramın kutlu olsun canım sevgiler...

Aysultan... dedi ki...

Hamarat görümcenin ellerine sağlık:)
çok güzel görünüyor...

pelince dedi ki...

canım geçmiş bayramın kutlu olsun :) ancak açabildim blogları ...

yemekgezegeni dedi ki...

yemekgezegeni uyeliginizin tamamlanması icin sayfaniza eklemeniz gereken banner kodu mail adresinize gonderilmistir, lutfen kontrol ediniz.. sevgiler

elen dedi ki...

Great recipe for baklava!! Very favorite dessert. I like your blog. Greetings from Greece:)

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis görünüyor bende bayramda mutlaka baklava olsun dyenlerdenim.
görümcenin ellerine sağlık

yemekgezegeni dedi ki...

HATIRLATMA...yemekgezegeni uyeliginizin tamamlanması icin sayfaniza eklemeniz gereken banner kodu mail adresinize gonderilmistir, lutfen kontrol ediniz.. sevgiler

missfrizzy dedi ki...

üffffff şu görüntüye bak,enfes!Nasıl da canım çekti şimdii:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...