28 Mayıs 2011 Cumartesi

Tahinli Kurabiye


Susamlı yaptığınızda Koska'nın tahinli kurabiyelerine çok benzeyen, zamanınız kısıtlı ise susama bulamadan, hemen yuvarlayıp tepsiye koyarak yapabileceğiniz süper bir tarif. Her yiyenin tarifini istediği, besleyici, lezzetli ve tutmama ihtimali olmayan bu kurabiyeler çay saatlerinizin vazgeçilmezi olacak inanın :)
 
Malzemeler:

- 200 gr. margarin
- 1 su bardağı tahin
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 adet yumurta
- 1 adet şekerli vanilin
- 3,5 su bardağı un
- 1 su bardağı kavrulmuş susam
- 1 su bardağı dövülmüş ceviz içi

Yapılışı: Tahin, toz şeker, yumurtanın sarısı, şekerli vanilin, oda sıcaklığındaki margarin, ceviz içi ve un birlikte yoğrulur. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak yuvarlanır. Önce yumurta akına daha sonra kavrulmuş susama bulanarak yağlanmış fırın tepsisine dizilir. Önceden ısıtılmış 175 dereceye ayarlı fırında 20-25 dk. pişirilir. Fırından çıktıktan sonra ılınıncaya kadar el sürmeden bekletilir. Afiyet, bal-şeker olsun...

20 yorum:

Şehnaz dedi ki...

müthiş bir tarif..ama susamı senmi kavurdun yoksa hazır kavrulmuş susam satılıyormu..çok beğendim..ellerine sağlık..

Aycan dedi ki...

Çok nefis görünüyor canım.Ellerine kollarına sağlık.

Sevgilerimle;

A.Banu dedi ki...

şahane bir kurabiye :)

aslı dedi ki...

Susamsızını denememiştim ama, susamla çok daha güzel görünüyorlar. Eminim susam tadını da daha lezzetli yapmıştır. Ellerinize sağlık.

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

o susamlar ne lezzetlidir çıtır çıtır..çok güzel görünüyorlar..ellerine sağlıkk

LEZZETİKRAM dedi ki...

nefis nefis görünüyor ellerine sağlık:)

TuruncuTatlar dedi ki...

Tahini çocuklara yediremiyoruz tek başına. Böyle kurabiyede börekte kullanarak yedirmek lazım :) Ellerine sağlık canım.

İnci Yemek dedi ki...

Ben bu kurabiyelerin tadımını yapan biri olarak herkese tavsiye ederim enfes bir lezzet:))
Nevalim ellerine sağlık enfes olmuştu.çok öpüyorum seni...

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Şehnaz, susamı ben kavrulmuş susam olarak aldım, ancak teflon tavada yağsız olarak kavurursan da olabilir. Sevgiler...

Fatosca Tadlar dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, ilk fırsatta denemek istiyorum:)))) Sizi takibe aldım:)))
Bana da beklerim. fatoscatadlar.blogspot.com dayım...
Sevgiler...

tuba dedi ki...

slm tarıfınızı aldım bugun denemeyı dusunuyorum sız susamları kavrulmus aldım dedınız ben bulamadım kendım kavurdum resımdekı gıbı kızarmadı pıserkende kızarırmı ?

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Tuba, kendin teflon tavada yağsız olarak da susamları kavurabilirsin, nispeten pişerken de biraz daha rengini kaybedecektir. Eğer arzu edersen sadece üst kısmını yumurta akına batırıp fındık parçalarına batırabilirsin, o hali ile de çok güzel oluyor. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ne zamandır koskanın o enfes kurabiyerinin tarifini arıyordum. görüntü aynı, inşaallah tadı da tutar.
teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Kabartma tozu hic koymuyormusun

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Adsız bu kurabiyeye kabartma tozu gerekmiyor, konulursa çok yayılıyor, sevgiler...

Unknown dedi ki...

biraz yakmama rağmen ( bu fırınımla ilgili yoksa ben yakmazdım ) :) nefis oldu. çok güzel tuttu gerçekten. tarif için teşekkürler.

Unknown dedi ki...

biraz yakmama rağmen ( bu fırınımla ilgili yoksa ben yakmazdım ) :) nefis oldu. çok güzel tuttu gerçekten. tarif için teşekkürler.

yaşamın ta kendisi dedi ki...

Güzel görünüyor,elinize sağlık sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Tarifinizi kahvaltıya gelen arkadaşlarıma yaptım harika oldu tatli sevmeyen oğlum bile on numara olmuş dedi tekrar tarif için çok çok teşekur ederim.blogum Boncuk pelo beklerim hoşçakalın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...