3 Ocak 2008 Perşembe

Glazürlü Kurabiye


Sizde böyle bir adet var mıdır bilmem? Bizde bayramlarda öyle herkes, ailenin en büyüğüne gidip orada bütün gün geçirip, bayramlaşıp, sonra da dağılmazlar. Aksine önce küçükler büyüklere gidip el öperler, daha sonra da büyükler kendisine her gelen küçüğe iade-i ziyaret yapıp el öptürürler. Dolayısıyla bu da bayramda çok yoğun bir misafir trafiğine yolaçar, hatta aileye sonradan katılan gelinler ve damatlar "Bu ne ya! daha önce 2-3 kere görüştük ya." (çünkü değişik yerlerde aynı kişilerle karşılaşma ihtimali yüksek) diyerek isyan etseler de "Bunca yıllık geleneği sen mi bozacaksın, istemiyorsan gelme" lafıyla olayı kabullenmişlerdir.
 
 
Bütün bunları niye anlattım, çünkü her bayram bize 3-4 gün ziyarete yetmemektedir, bayramdan sonraki 1-2 haftasonunda ziyaret faslı ancak sona erer, yani zahmetli bir iştir :) Uzun lafın kısası bayram sonrasında, gecikmiş bir bayram ziyareti için kuzenim Banu'ya gittik. Bu kurabiyeleri de ona götürmek için yaptım.
 
 
Diğer bloglarda görüp görüp, ağzımın suyu akarak, bunları nasıl yapıyorlar diyerek sürekli deneme isteği içerisindeyim. Herbir kurabiyede bir adım daha ileri gitmeyi hedefliyorum. Glazing icing ile daha önce süsleme yapmıştım, bu defa gıda boyasını denedim, kendimce beğendiğimi söyleyebilirim. Desenler doğaçlama oldu, hatta evdeki herkes özenip 1-2 desen yaptı (Aslı hariç, o şekerli halini pek beğenmedi, anne bunlardan sıkma deyip durdu) Bir dahakine şeker hamurlu deneyeceğim inşallah. Tarif daha önce yazdığım "yeni yıl kurabiyesi" tarifiyle aynı, tek fark glazing icing içerisine bir kürdanın ucuyla pembe gıda boyasının katılmış olması.

9 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

çok tatlı olmuş ellerine sağlık

Leziz Sofralar dedi ki...

Kurabiyeler cok sirin olmus ellerinize saglik dogaclamadan cok profesyönellerin ellerinden cikmis gibi (abartiziz)cok begendim,kucak dolusu sevgiler...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Kurabiyelerin görüntüsü harika olmuş tadıda muhakkak öyledir.Elerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

ne güzel adet bizde de benzeri yapılır
kurabietlerde bi nefisss
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

tek kelimeyle harika olmuşlar.ellerine sağlık

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne kadar şık olmuşlar
bu kadar güzel yapmayın lütfen yaaa insan kıyamaz bunlara:))

Adsız dedi ki...

ben bu kurabiyeleri alir kolye yerine boynuma takarim hehehe...

ellerine saglik canim harika gorunuyorlar

www.yenitadlar.blogcu.com

sevimin sayfasi dedi ki...

kurabiyeler cok güzel
cok güzel süslemisin bayildim
ellerine saglik

bende ziyaretlere el yapimi seyler götürmeyi cok seviyorum (tabi degerini bilene)
sevgilerimle

Ilker Erdem dedi ki...

harika harika harika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...