9 Ocak 2008 Çarşamba

Soğanlı Yumurta


Ramazan’da oruçluyken, özellikle öğleden sonra 3 civarı, iş yerindeki arkadaşlarla sürekli yemeklerden bahsedilir. Bazen akşama yapacaklarımızdan, bazen de “şimdi şu olacak, bunu şöyle alacaksın…” gibisinden hayal gücünden gerçek dünyaya sıçrayıverecek kadar gerçekçi, ağız sulandırıcı tariflerden bahsedilir. İşte böyle günlerden birinde sevgili Güloş, “şimdi şöyle bir soğanlı yumurta olacak” deyince “yumurta ve soğan mı?” demiştim. Ancak ballandıra ballandıra anlattığı tarifi alınca ilk işim o akşam iftar için soğanlı yumurta yapmak olmuştu. Daha sonra bir gazetenin Pazar ekinde; soğanlı yumurtanın Osmanlı Saray sofralarının aranılan bir çeşnisi olduğunu görünce çok şaşırmıştım. Hatta sarayda en iyi tadı yakalayabilmek için yarışmalar yapıldığı, en makbul olanının soğanın çok kısık ateşte 4, hatta 5 saat yağda öldürüldüğü yazıyordu, ben yazanların yalancısıyım. Meğer ne büyükmüş şu bizim soğanlı yumurta!..

Malzemeler:

- 3 adet yumurta
- 1 adet iri boy beyaz soğan
- 2 yemek kaşığı sıvı yağ
- tuz, karabiber, kırmızıbiber

Yapılışı: Soğan, piyazlık (yarım ay) şeklinde doğranarak yağla beraber kısık ateşte altın rengini alana kadar çevrilir. (Ben 5 saat değil ama, yarım saat kavurdum) Ayrı bir kapta yumurtalar çırpılarak, kavurulmuş soğanların üzerine dökülür. Tuzu ve baharatları da ilave edilerek servis edilir.

Not: Önceleri yoğun soğan tadı olur mu acaba diyerek tereddüt etsem de, aslında soğanlar sadece tatlımsı bir tad veriyor. Pazar günleri kahvaltı sofrasına değişik ne koysam diye düşünenlere iyi bir alternatif olur bence.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

vay be ne yemekmiş bu bilmiyordum tadını merak ettim şimdi.ellerine sağlık nefis görünüyor canımcım.öptüm

Feyza Fidan dedi ki...

Ay anaaamm ne ilginç bir tarif bu sevgili Limonlum,
Aynen senin gibi oldum, yani soğanla yumurtayı hiç bi arada düşünemedim..Ama saray tarifi ise vardır tabii bir hikmeti..Mutlak deniyeceğim tarif olarak kaydediyorum..
Ellerine sağlık,
Sevgiler...

Gulos dedi ki...

MErhaba canım,
süper gidiyorsun.Bloguna girmeye bayılıyorum.
Tarifi yayınlamışsın :) .
Bu arada ben yumurtalı yemekleri çok severim; Mesela incir reçelini yağda kavurup üzerine yumurta kırarım.Ya da biber kızartıp üzerine yine yumurta kırarım.Bunları da muhakkak denemelisin.
Sevgilerimle....

A.Banu dedi ki...

Ben eşimin tercihi üzerine menemeni de soğanlı yapmaya başlamıştım.O da güzel oluyor, tavsiye ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...