28 Nisan 2010 Çarşamba

Kereviz Salatası

Uzun süren proje teslimlerimiz bittikten sonra çok şükür yeniden buradayım. Arkadaşlardan gelen "Hala Cumartesi masası, başka gün yok mu?" eleştirileri için özür diliyorum ve hemen elimi torbaya sokup ilk tarifi çekiyorum; Aaaa! Kereviz Salatası :) Canım Zerrin yorumunda "bu masadan yemeden kalktıysan alkışlarım seni" diye yazmıştı ama gerçekten Zerrinciğim, aynı sana geldiğimde yediğim gibi tabağımda bir dolma, bir biber, iki kaşık da salata vardı, ciddi ciddi diyetteyim yani :) O sebepten dolayı kereviz salatası bana bir güzel geldi, bir güzel geldi sormayın. Ayrıca hem yapım aşamasının kolay olması, hem de tam bir diyet yemeği olması yapılması gerekliliğini ikiye katlıyor bence :) Arzu edilirse içerisine didiklenmiş tavuk eti ve mayonez de ilave edebilirsiniz.

Malzemeler:

- 3-4 adet orta boy kereviz
- 2 su bardağı yoğurt
- 1 su bardağı dövülmüş ceviz
- 4-5 diş sarımsak
- tuz
- süsleme için 1 adet portakal

Yapılışı: Kerevizler yıkanıp üst kabukları temizlenerek rendenin iri kısmı ile rendelenir. Sarımsaklı yoğurt hazırlanarak rendelenmiş kerevizler içerisine atılır. (Ben kerevizler kararmasın diye limon suyu kullanmadığım için, her soyduğum kerevizi doğrudan yoğurdun içerisine rendeledim.) Tüm kerevizlerin yoğurt ile karışması sağlandıktan sonra içerisine ince dövülmüş ceviz de ilave edilerek tekrar harmanlanır. Salata servis tabağına alınarak portakal dilimleri ile süslenir. Hepi-topu bu kadar işte, hiç durmayın hemen deneyin :)

18 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

hoşgeldin canım . şükür kavuşturana.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

İşlerinin hafiflemesine sevindim Limonlu Kekim.. Kereviz salatasına ben de bayılırım, ellerine sağlık.. Ben yoğurda 1-2 kaşık da mayonez eklerim, gerçi o zaman diyet olmaktan çıkar :) Afiyetler olsun..

Gulos dedi ki...

Nevcim ben de çok severim kereviz salatası (baş parmak havaya :))) ).

Sevil Şahin dedi ki...

nevalim şükürler olsun geldin ya özlüyorum seni .
tatlım 2 mayısa gelecekmisin orada bari göreyim seni ..
kereviz salatasını çok ama çok severim ellerine sağlık canım
sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımmmm ellerine sağlık salata nefis görünüyor,afiyetler olsun.
ah bir de ben bir dolmayla masadan kalkabilsem:(((
öpüyorum canımmmm

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık nefis

ebru dedi ki...

Nevalcim gözün aydın canım işlerin hafiflemiş. Ne kadar güzel aramıza döndün. Ellerine sağlık. Kereviz salatasını bende çok severim ama bizim evde sadece kızım ve ben yeriz. Öpüyorum birtanem seni.

LEZZETİKRAM dedi ki...

nefis nefis ,kerevizin bu haline bayılıyorum
sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar...

Sevdiğim salatalardandır kendiler:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nevalciğim hoş geldin kereviz salatasını bende çok seviyorum harikada görünüyor.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

ben birde elma rendesi koyuyorum daha da bir güzel oluyor.ellerine saglık.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım hoşgeldin...
Kereveizi genelde pek sevmem ama emnimi bu kadar güzel malzeme ile güzel olmuştur:)))
Ellerine sağlık canım
sevgiler

cecil dedi ki...

şükürler olsun yani:))
kerevize bayılırım hemide hertürlüsüne nefis görünüyor..
ellerinize sağlık..

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika gorunuyor, ellerine saglik.

Gzuel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler.

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

NEvalcim nasılsın canım . pazar günki toplantımız için senden cevap alamadım . düzlettiğim halde maillerin ulaşmadığını düşünüyorum . bu konu hakkında bana bilgi verirmisin. Katılacakmısın canım. sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

tabiki olur canım.kapımız açık:)

Aysultan... dedi ki...

Kereviz aram pek iyidir,ellerine sağlık canım:)))
iş güç zaman buldukça gel ama çok özletme emi;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...