7 Ekim 2013 Pazartesi

Evde Hamburger Keyfi


Havalar normalin altında bayağı bir soğudu, montları çıkarmamızı bırakın, evlerde herkes ilk griplerini geçirmeye başladı bile. Dolayısı ile artık canımız da öyle soğuk-serin ne yiyecek, ne de içecek istiyor. Mesela bizim evde artık daha enerji verici, azıcık daha yağlı yiyeceklerden istekler yapılmaya başlandı bile. Hatta "Anne ne kadar lezzetli olmuş bunlar, hergün bile yapabilirsin." övgülerini bile aldım :)

Malzemeler:

- 400 gr orta yağlı dana eti
- 2 dilim bayat ekmek
- 1 adet yumurta
- 1 tatlı kaşığı un
- 1 adet orta boy soğan
- 1 diş sarımsak
- tuz, karabiber, kimyon, kırmızıbiber, yenibahar

Servis İçin:

- yuvarlak hamburger ekmeği
- kaşar veya çedar peynir dilimleri
- yeşillik
- ketçap, mayonez, hardal

Yapılışı: Kıyma, ıslatılıp avuç içerisinde sıkılarak fazla suyu alınmış bayat ekmek, un, ince rendelenmiş soğan ve sarımsak ile baharatlar iyice yoğrularak, üzeri kapalı olarak en az 1-2 saat buzdolabında dinlenmeye bırakılır. Dinlenen harçtan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartılarak 7-8 cm. çapında olacak şekilde köfteler hazırlanır. (Ben İkea'dan aldığım hamburger köfte kalıbını kullanıyorum, oldukça pratik) Hamburger köftesi en iyi ızgarada olduğu için varsa döküm tavada, yoksa tost makinesinin et ayarında, eğer hiçbiri yoksa ateşte kızdırılmış tavada az yağda arkalı-önlü olarak pişirilir.

Sandviç ekmeklerinin de her iki yüzü yağsız tavada 1 dakika kadar tutulursa çıtır çıtır ekmekleriniz olacaktır. Pişirdiğiniz köfteleri, sandviç ekmeği, yeşillik, peynir ve 1 yemek kaşığı ketçap+1 yemek kaşığı mayonez+1 çay kaşığı hardal ile hazırladığınız sosla servis ederseniz tüm övgüleri toplayacağınıza bahse girerim :)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Oğlum mc donalsa bayılıyor, bundan denemem lazım, paylaşımınız için teşekkürler.

Hansa dedi ki...

çok eskiden blog yazmaya hiç ara vermediğim zaman bi kaç blog vardı asssla bakmadan çıkmadığım ve sık sık tarif aldığım...limonlu kek de onlardan biriydi kahvaltı sofralarıma çokca tarif verdi tarif defterimde yanında parantezle limonlu kek yazan tariflerim var benim ....:))) bi hal hatır sorayım bi bakayım dedim herşey hala harika sevgilerimle

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık..bugun bloğunu zıyaret ettım..hepsı bırbırınden nefıs lezzetler var..bende beklerım sayfama.senı sayfama eklıyorum.tarıflerının takıpcısı olucam...sevgiyle kal..

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık..bugun bloğunu zıyaret ettım..hepsı bırbırınden nefıs lezzetler var..bende beklerım sayfama.senı sayfama eklıyorum.tarıflerının takıpcısı olucam...sevgiyle kal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...