12 Kasım 2014 Çarşamba

Bir Yudum Gençlik Hasadı

Derler ki; ağaçlar kendilerine kral olmaları için zeytin ağacına giderler ve söylerler; "Bize kral ol." Ve zeytin ağacı cevap onlara verir; "Allah'ın ve insanın bende övdükleri yağımı bırakayım da, ağaçlar üzerinde sallanmaya mı gideyim?" Böylece ağaçların krallığı reddeder, insanlara faydalanacakları yağını ve meyvesini sunmak için. O zamandan beri de insanlığın emrindedir, ölümsüz sayılabilecek uzunluktaki tüm hayatları boyunca...

Zeytinin ve mucizevi hediyesi zeytinyağının hikayesi böyle. Daha önce zeytini sofralarımızda, zeytinyağını yemekte, salatada, hatta sağlığımız için kullanırken de severdim, ancak zeytin hasadına gittikten sonra sevmek ne kelime saygı ile, bahşedilen nimet için şükürle yaklaşıyorum. Bu yüzden Yudum Gıda'nın davetlisi olarak katıldığım Ayvalık 10. Zeytin Hasat Şenliği çok farklı bir yerde benim için.


Yudum Gıda'nın, tarih boyunca hep sağlık ve gençlik kaynağı olarak kabul edilen zeytin ağacının hasat zamanını, bu gençlik ve sağlık kaynağını almak, onu hasat etmek olarak anlamlandırma isteği ile "Bir Yudum Gençlik Hasadı" adı altında topladığı etkinlik için sabahın erken saatlerinde yollara düştük. İstanbul-Edremit uçuşu ve sonrasındaki kısa otobüs yolculuğumuzun ardından sakin ve mavi Cunda'ya, çam ağaçları içerisindeki Ortunç Otel'e geldik. O güzel ortamı anlatmaya kelimelerim yetersiz kalıyor, ben muhteşem diyeyim, siz gerisini tamamlayın :)


Cunda'da zeytinyağı ve balık üzerine zengin öğle yemeğinden sonra Ayvalık'ın merkezindeki Şenlik Alanı'na gittik. Bu sene hiç olmadığı kadar ilgi görmüş şenlik, öyle söylendi. Şenlik alanındaki Yudum Gıda Standı'nda Ünlü şef Murat Bozok ile Özge Ulusoy'un birlikte hazırladıkları zeytinyağlı yemekler, şenliğe katılan ziyaretçilere ikram edildi. 


Şenlik sonrası otele dönüldüğünde, Yudum Gıda Pazarlama Müdürü Burcu Yaman, Ayvalık Fabrika Müdürü Ahmet Topçu ve Satış Müdürü Tansel Tunca, Yudum Gıda, zeytin ve zeytinyağı üzerine sorularımızı yanıtladı, bizleri bilgilendirdi. Dünyada zeytinyağı üretiminde 6. sırada olan Türkiye'de kişi başı yıllık zeytinyağı tüketiminin 1,2 kg. seviyelerinde olması (İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi lider üretici ülkelerde kişi başı tüketim yaklaşık 10 kg. seviyesinin üzerinde) malesef oldukça düşündürücü. Toplantı sonrası zeytinyağı tadımı gerçekleştirdik. Zeytinyağı tadımının nasıl yapıldığını, nelere göre değerlendirildiğini öğrendik, bir de "erken hasat"ın ne kadar güzel, ne kadar yoğun zeytin kokulu bir zeytinyağı olduğunu :)


Ardından Şef Murat Bozok'un bizler için hazırladığı akşam yemeğine katıldık. Zeytin Çorbası, pırasa eşliğinde Somon Konfit, zeytin ve patlıcan püreli Kuzu Küşneme, Ayvalık usulü patates eşliğinde Levrek Rezene ve son olarak da Bergamotlu Creme Brulee, Murat Bozok tarafından bizler için hazırlanan akşam menüsüydü. Favorim kesinlikle ve kesinlikle Bergamotlu Creme Brulee idi :) 

Ve hasat günü... Harika bir kahvaltının ardından ver elini Murateli Köyü. Köye vardığımızda Ayvalık'ın çevre köylerinden çocukların oluşturduğu  "Zeytin Çekirdekleri Korosu" bizleri karşıladı. Bir kalabalık, bir kuyruk, baktık ki keşkek-nohutlu pilav-ayran kuyruğu imiş. Köyün çevresinde bir tur sonrası, sıra geliyor "gençlik hasadı"na. Zeytin hasadı için bizler, bir tür çatala benzeyen özel motorlu alet kullansak da çoğu zaman zeytinler, sopa ile dalları sallanarak toplanıyormuş. Sonrasında yere düşen zeytinleri toplayan hanımlar giriyor devreye. O kadar hızlı topluyorlar ki yere düşen zeytinleri, 10 dakika içerisinde her bir sepet 5 kilonun üzerinde çekiyordu. Nereden mi biliyorum, topladıkları sepetler teker teker kantara çıktı, hanımlar birinciye bir altın hediyesi için yarıştılar. O gün herkes ellerinde zeytin dalları ile döndü hasattan, dallarında yeşilli, karalı zeytinleri ile...


Sonra da dönüş, bu kez İzmir'den. Ancak son bir kez Şeytan Sofrası'na çıkıp Ayvalık Adaları'na ve Midilli Adası'na el salladık, rüzgar bizleri yere çalmaya çalışsa bile :)   


Bir güzel "Zeytin Hasadı"nın ardından aklım erken hasat zeytinyağında, bir dikili zeytin ağacım Ayvalık'ta, mis gibi zeytinyağlı sabun kokusu burnumda, güzel anılarım Cunda'da, kısacası kalbim Ege'de kaldı :) Bu çok güzel geçen zeytinin kalbine yolculuk için öncelikle Yudum Gıda'ya ve herşeyi en ince detaylarına kadar düşünüp bizleri rahat ettirmek odaklı çalışan tüm Excel İletişim ekibine çok teşekkür ederim... 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...