1 Ekim 2015 Perşembe

Taze Soğanlı Yumurta

 
Market reyonlarını dolaşırken en çok peynir ve meyve-sebze reyonları önünde vakit geçiriken buluyorum kendimi. Peynir tutkum epeydir var, bakmaya-incelemeye ve yemeye doyamıyorum. Meyve-sebze reyonunda da çok vakit geçirir oldum, ne yeni çıkmış, hangi meyvalar var, veda etmeden son bir kez ne yesek diye. Bu yaz yemediğimiz kadar salatasını yedik, o yüzden domateslere hüzünle bakıyorum, ama sonra gözüm tazecik, çıtır çıtır taze soğanlara kayıyor ve her seferinde demet demet alıyorum. Taze taze yemesini de çok severim ama bu kez kavurup yumurtalısını yaptım. Sonuç; ç-o-k   g-ü-z-e-l  oldu. Bu kadar methiyeden sonra bir deneyin ne olur :)
 
Malzemeler:
- 4 adet yumurta
- yarım demet taze soğan
- 2 yemek kaşığı sıvı yağ
- tuz, karabiber, kırmızı pul biber

Yapılışı: Taze soğanlar temizlenerek ince ince doğranır. Sıvı yağ ile birlikte orta boy bir tavaya alınarak iyice soğanlar iyice pörsüyene ve hacimlerini kaybedene kadar kavrulur. Ayrı bir kapta yumurtalar çırpılarak, kavrulmuş soğanların üzerine dökülür. Tuzu ve baharatları da ilave edilerek sıcak sıcak servis edilir.

3 yorum:

emelce yemek dedi ki...

Ben de cok severim.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor.

Saygılar.

Özgen dedi ki...

Eminim taze soğanla harika olmuştur elinize sağlık sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...