18 Mayıs 2018 Cuma

Mantolu Patlıcan Kızartması


Yaz geldi, mübarek Ramazan da geldi. Normalde akşam eve geldiğimde yemek yapmaya bile hali kalmayan ben, iftar hazırlıklarına bir başlıyorum ki, takdire şayan, halsizlik, yorgunluk nedir unutuyorum. Allah kolaylığını veriyor demek ki. Böylece yeni lezzetleri de deneme şansını yakalıyorum. Mesela her zaman alacalı soyup kızarttığım patlıcanları, bu kez mısır unlu ve galeta unlu karışıma bulayıp kızarttım. Normal kızartmaya göre dışı çıtır, içi yumuşacık bir kızartma oldu. Nefis mi nefis oldu, biz çok beğendik, umarım siz de dener ve çok beğenirsiniz.

Malzemeler:

- 4-5 adet patlıcan
- 2 adet yumurta
- 3 yemek kaşığı mısır unu
- 3 yemek kaşığı galeta unu
- tuz
- kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı: Patlıcanların kabukları soyularak dilimlenir ve tuzlu suda bekletilir. Kara, acı suyu çıktıktan sonra hafifçe sıkılarak suyu süzdürülür. Büyük boy bir tavaya sıvı yağ konularak kızdırılır. Derince bir kasede mısır unu, galeta unu ve tuz birlikte harmanlanır. Patlıcan dilimleri önce yumurtaya, sonra un karışımına bulanarak yağda kızartılır. Sarımsaklı yoğurt sosu ile birlikte servis edilir.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...