21 Şubat 2008 Perşembe

Tuzlu Pastane Kurabiyesi


Malzemeler:

- 2 adet yumurta
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 1/4 su bardağı sirke
- 1 adet kabartma tozu
- 2 çay kaşığı tuz
- aldığı kadar un
- üzeri için bir yumurtanın sarısı
- süsleme için haşhaş tohumu, çörek otu, kavrulmuş susam

Yapılışı: Tüm malzemeler harmanlanarak yumuşak bir hamur elde edilir. Sirkenin miktarına ve hamurun buram buram sirke kokmasına aldanmayın, piştikten sonra yoğun sirke kokusu kalmıyor, sirke kurabiyeleri kıyır kıyır yapıyor. Düz bir zeminde açarak istediğiniz kalıplarla kesilir ve üzerine pişirme kağıdı serili tepsi üzerine dizilir. Yumurtanın sarısı sürülerek üzerine haşhaş tohumu, çörek otu, kavrulmuş susam serpiştirilir. Önceden ısıtılmış, 175 dereceye ayarlı fırında yaklaşık 20 dakika üzeri hafif kızarana kadar pişirilir. Çabuk da bayatlamayan, zamandan kurtaran çok pratik bu tarifi sık sık yapacağınıza eminim.

7 yorum:

www.sismandik.com dedi ki...

Merhaba...
Yeni yeni yemek bloglarını keşfeden biriyim.. bu nedenler arşivlerede bakıyorum.. ve acemi bir ahçıyım :) sorunum şu.. ben bu tarifi denedim.. haftasonu.. ama bu göz kararı undan sanırım.. hamurum toparlanmadı sertleşti çok.. bende tatlı bu tarz kurabiye tarifindeki gibi katı yağ ekledim.. uzunca bi süre buzdolagında beklettim.. yinede kalıplarla kesilecek kıvama gelmedi hamurum.. bende kucuk kucuk kareler kesip fırınladım.. tadını herkes çok begendi ama inanın çok zahmetli geldi.. acaba nerde yanlış yaptım ? Yardımcı olacak birileri varsa çok memnun olurum..

Tebrikler.. ve sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba! Aslında bloguna gelip cevap yazmaktı niyetim ama hiç yazın olmadığı için, yorum butonun da yok malesef. Soruna gelince, kendin de çözdüğün gibi, hamurun bir türlü toparlanmaması fazla undan kaynaklanıyor. Unu azar azar eklemeni tavsiye ederim, eğer fazla kaçtıysa da margarin değil, sıvı yağ eklemeni öneririm. Aslında hiç zahmet vermeyen basit bir tarif, tekrar denersen tutturacağından eminim. Kolaylıkar ve başarılar...

www.sismandik.com dedi ki...

ahh çok teşekkür ederim ilk defa cevap aldım :))) bir blogtan.. şimdi mevzuu şu.. benim bir sitem var o siteden dolayı google üyeyim.. bloglara sanırım bu 3. yorum yazmam..yorum yazarken.. adımı ototmatik yazıyor google ben bişi yapmıyorum yani. bu nedenle bilmiyorum.. blog nasıl olur.. nasıl yazılır.. yorum nedir.. :) ben çok teşekkür ederim cevabınız için.. bugünde.. aksama o süslü kurabiyerleden deniycem.. bakalım nasıl olacak çok heycan yapıyorum :) sevgiler..

Adsız dedi ki...

İnşallah bu sefer çok güzel olmuştur, güzel haberlerini de bekliyorum, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba bende bu kurabiyeyi denedim... pütürlü bir hamur oldu ve toparlanmadı bir türlü.. Fazla unda koymadım.. Yani bu konuda eminim.. Acaba malzemelerde eksiklik olabilir mi? Teşekkürler..

Ferkay dedi ki...

Çok güzel bir tuzlu annemin tuzlusu idi, çok seviyorum, Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Bengü dedi ki...

Israrla öneriyorum :) Harika bir tarif bizzat yemiş biri olarak söylüyorum. Margarin ve tereyağın kıtırlığını yakalamak isteyenlere en sağlıklı pastane kurabiyesi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...