14 Mart 2009 Cumartesi

Elmalı Kek

Kışın en sevdiğim yanlarından biri mis gibi tarçın veya portakal kokuları içime çeke çeke kek pişirmektir. Şimdi tam mevsiminde olduğumuz elmaları değerlendirmek için çok tatlı bir yol elmalı kek pişirmek. Haydi var mısınız tüm mutfağa elma kokusu sardırmaya?
 
Malzemeler:

- 2 adet elma
- 3 adet yumurta
- 1,5 su bardağı+2 yemek kaşığı toz şeker
- 2 su bardağı un
- 1 su bardağı süt
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 1 adet kabartma tozu
- 1 adet şekerli vanilin
- 2 tatlı kaşığı tarçın
- 1 su bardağı döğülmüş ceviz

Yapılışı: Yumurtalar ve 1,5 su bardağı şeker birlikte kar gibi beyazımsı köpük halini alana kadar çırpılır. Daha sonra un, süt, sıvı yağ, kabartma tozu, vanilya, ceviz ve 1 tatlı kaşığı tarçın da ilave edilerek homojen bir karışım elde edene kadar karıştırılır. Tüm karışım yağlanmış büyük kare borcama dökülür. Ayrı bir yerde elmalar ister iri küpler şeklinde, istenirse ince dilimler halinde dilimlenir ve üzerine 2 yemek kaşığı toz şeker ve 1 tatlı kaşığı tarçın dökülerek harmanlanır. Her tarafı şeker ve tarçına bulanan elma parçaları, kek karışımının üzerine dizilerek veya rastgele serpiştirilerek kek, önceden ısıtılmış 175 dereceye ayarlı bir fırında 45 dakika pişirilir.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Benim de bugünkü programımda elmalı kek pişirmek vardı.Acaba seninkini mi denesem diye düşünüyorum.Sevgiler...

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım bende bayılırım elmalı tarçınlı keke canım çekti ne de güzel kabarmış:)mutlu hafta sonları..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ben varım :-) çok güzel görünüyor kekin Limonlu,ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

çok güzel olmuş.ellerine emeğine sağlık.
güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ben varim canim missler gibi elme ve tarcin kokusunu icime cekmeye:)
Severekte yeriz ailecek,eline saglik ne güzel kabarmis öyle.Bir catal aliyorum:)

Iyi bir hafta sonu diliyorum.

Serap.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Elmalı tariflere bayılıyorum çünkü yerken suçluluğu daha az hissediyorum. Hani meyve yiyorum ya :) Eline sağlık çok güzel görünüyor.

Unknown dedi ki...

böyle bir tarif paylaştığınız için müteşekkirim. sonuç her defasında harika;) okuyucular bu keki gönül rahatlığıyla yapabilir..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...