20 Ocak 2010 Çarşamba

Patates Mücveri

Patates mücveri haftasonundan bir lezzet. Telefon edip "evde misiniz?" diye soran misafirlere çayın yanında ne çıkarsam ki diye düşünürken gözüm patateslere ilişince yapmaya karar verdim. İyiki de yapmışım hem çok çabuk hazırlanan, hem de lezzetli bir ikram oldu. Kabak mücverini de özlemişim, mevsimi değil ama onu da mı yapsam acaba? :)

Malzemeler:

- 5 adet iri boy patates
- 3 adet yumurta
- 3 yemek kaşığı un
- 1 çay kaşığı kabartma tozu
- tuz, karabiber, kırmızı biber
- kızartmak için çiçek yağı
- sunum için sarımsaklı süzme yoğurt

Patatesler soyulup yıkandıktan sonra rendenin iri tarafı ile rendelenerek, iyice suyu sıkılır. Ayrı bir kapta yumurtalar çırpıldıktan sonra, diğer tüm malzemeler ilave edilerek iyice karıştırılır. Elde edilen karışım rendelenmiş patateslerle birlikte tekrar harmanlanır.
 
Tava içerisine yağ alınarak iyice kızdırılır ve karışımdan birer yemek kaşığı alınarak tavaya atılır. Tavaya atılan her bir parçanın üzerine hafifçe bastırılarak içerisinin çiğ kalmaması için yaydırılır. Arkalı önlü kızartılarak kağıt havlu üzerine alınır.
 
Bu malzemeden avuç içi büyüklüğünde 17-18 adet mücver çıkıyor. Bu şekilde servis edebileceğiniz gibi, sarımsaklı yoğurt ile de çok güzel ikili oluşturuyor, benden söylemesi.

17 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hımmmm nefis olmuş gerçekten ellerine sağlık canım...
Sevgiler....

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Patatselı olan her sey benım için cezbedicidir.
Ellerınıze sağlık.
Sevgilerle...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık kesinlikle harika bir görüntü.. yaşasın patatesss

Şehnaz dedi ki...

hımm..nefis bir görüntü...ellerine sağlık...

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhaba..Kokusu buralara kadar geldi..Ellerine sağlık..Sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım ellerine sağlık canım
sevgilerimle

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hiç yemedim ama canım çekti inan, ellerine sağlık Limonlu Kekim.. Görüntü şahane :) Pazar günü geleceğim inşallah..

Hansa dedi ki...

eline sağlık limon kokulu...:)))
kabak için yazı bekleyelim kışın patatesle idare edelim bence :)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok nefis görünüyor.daha önce denemiştim tadı çok nefis ve sunumuda harika elinize sağlık.Sevgiler.mİne

GÜLSÜM dedi ki...

ben seviyorum böyle lezzetleri ama eşim yemiyor çok yağlı diye yapılmıyor pek evimizde... eline sağlık keşke sende yiyebilseydim:))

Unknown dedi ki...

limonlu kek, blogun harika ben yoğun çalıştığım için yemek yapmaya çok fırsat bulamıyorum. Bir misafir gelecekse kara kara düşünüyorum ne yapsam diye. Allahtan elimin ayarı iyi sanırım, biraz da acemi şansı yapıyorum bir şeyler. Bundan sonra benim ne yapsam acaba serzenişlerime süper bir kaynak olacaksın, yaptığın her şey muhteşem gözüküyor, eline sağlık:)

Asuman la dedi ki...

yumurtalı patates gibi sunumu farklı gibi geldi bana en kısa zamanda denicem tadınında farklılık varmı merakettim sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nefisss görünüyor,ellerine kollarına sağlık
sevgiler

durutarifler dedi ki...

Mis gibi olur gerçekten . Ellerine sağlık.
Sevgiler

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık..bende çok severim kabak mücveri,patatesle daha önce denemiştim..eminim çok leziz olmuştur..
sevgilerimle...

hunerli dedi ki...

kabaklı mücveri bilirdim ama patatesliyi ilk defa gördüm.eminim nefis bir tariftir.deneyecegim.elinize saglık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine saağlık canım benim....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...