2 Eylül 2010 Perşembe

Patlıcan Salatalı Köfte

Aslından bu yemek; iftar için ne yapayım diye sorduğumda sunduğum iki alternatif için ikisi de olsun diyen eşim için doğaçlama ortaya çıktı :) Alternatiflerden biri karışık kızartma, diğeri ise kızarmış köfte-patatesdi, ortaya çıkan ise yoğurtlu patlıcan salatasının üzerinde kızarmış köfte oldu, yani bir nevi Ali-nazik :) İnanın birbirlerine çok yakışan bu ikili, yaz-kış kebap yesem bıkmayan bendeniz için (üstelikte favori kebabım 1. sırada Ali-nazik, 2. sırada Adana olan) gökte ararken yerde bulduğum bir lezzet oldu.

Malzemeler:

Patıcan Salatası için:

- 4 adet patlıcan
- 8-10 adet çarliston biber
- 2-3 yemek kaşığı süzme yoğurt
- 2 diş sarımsak
- kızartmak için sıvı yağ

Köfte için:

- 1/2 kg. kıyma
- 1 adet orta boy soğan
- 1 adet yumurta
- yarım paket Kotanyi köfte harcı
- 2 yemek kaşığı galeta unu
- kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı: Patlıcanların dış kabukları soyularak 1,5 cm. lik dilimler halinde dilimlenir. Herbir dilim de 4'e bölünerek tuzlu su içerisinde acısı çıkana dek bekletilir. Bu arada biberler yıkanıp kurulandıktan sonra kızartılır ve üst derisi soyularak çekirdek yatakları çıkarılır. Patlıcanlar da suyu iyice süzdürülerek kağıt havlu ile kurulanır. Kızartıldıktan sonra kağıt havlu üzerine alınarak fazla yağını salması beklenir. Köfte için tüm malzemeler beraberce karıştırılarak yoğrulur. (Yarışma için bana Kotanyi'den gelen malzemeler içerisinde olan köfte harcı diğer köfte harçlarından biraz farklı. Diğerleri 1 kg. kıymaya hemen hemen 1 su bardağı su ile beraber katılarak karıştırılırken, Kotanyi köfte harcı tamamen baharattan oluşuyor. Harç kullanmadan köfte hazırladığınızda kullandığınız malzemeleri yine kullanıyorsunuz, sadece baharat katmıyorsunuz. Yalnız kullanım açıklamasında 1/2 kg kıymaya 1 paket harç tavsiye ediliyor, ancak ben ortaya çıkan köfteleri çok yoğun baharatlı ve oldukça koyu renkli bulduğum için paketin yarısını kullanmanızı tavsiye ediyorum.) Köfteler bir süre dinlendirildikten sonra kızartılır. Yağı süzüldükten sonra alınan patlıcanlar ve kuşbaşı doğranan biberler sarımsaklı yoğurtla karıştırıldıktan sonra köfteler üzerine konularak servis edilir...

14 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

oh nevalim süper olmuş:)eline sağlık

Unknown dedi ki...

Nevalciğim süper olmuş ellerine sağ
lık kocaman öpüyorum.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

Saygılar.

gülay mutfakta dedi ki...

neval canım canım ellerine sağlık.. şu benim yayınlanmasını bekleyen tariflerin arasında bu tarif var:) tek fark patlıcanların altında fırınlanmış pide var;) bizde çok beğenmiştik...

sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Şahane olmuş,hem görüntü hem de tarif..Ali naziğe rakip olabilir bu tarif :) ellerine sağlık....

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nevalciğim nefis olmuş aklıma getirdin bende bu şekilde deneyeyim bloğuma yazdığın yorum içinde çok teşekkür ederim. sevgiler...

ZUHAL dedi ki...

Merhaba Neval hanım.Tanışmak için uğradım.İhtiyacınız var mı bilmiyorum ama.Blogunuz çok güzel ve çok hamarat olduğunuz belli oluyor.Sevgilerimi bırakıyorum.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok leziz görünüyor.Lezzeti konusundada hiç şüphe duymuyorum.Ellerinize sağlık,sevgilerrrrr...

Unknown dedi ki...

köfteli alinazik bence çok güzel bir fikir.ellerine saglık neval.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım, senin sayfandan öğrendiğim limonlu kek tarifi ile şahane bir limonlu kek yaptım.
Senden aldığımı kaynak belirterek sayfamda tarifi paylaşabilir miyim?
Emeklerine sağlık, hepsi şahane sevgilerimle...


www.hayatizlerim.com

ebru dedi ki...

Neval ne kadar güzel.İki mükemmel lezzette bir arada.Ellerine sağlık canım

Tümay Öztürk dedi ki...

İçinde patlıcan olan herşeye varım. Bu köfteleri bir anda beğendi üzerinde de düşündüm! Canım istedi:) Ellerine sağlık:)

cecil dedi ki...

bu sefer gitmemek üzere burdayım :))
iftara yapıyorumm :)) süpersiniz...

Gönül dedi ki...

nevalimmmmm hayatım ellerine sağlık...tamda öğle vakti tamda oruçluyken olmadı:)))))))) öpüyorum hayatım...iyi bak kendine...sevgilerimle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...