18 Nisan 2012 Çarşamba

Kaplumbağalı Kuskus Salatası


Çocukların hastalığı pek bir zormuş, inanın onlar hasta olmasın ben 3 kere olayım razıyım. Üstelik eve hastalık bir kere girdi mi, herkese uğramadan da geçmiyor, dolayısı ile "ayaklarım, ellerim, her tarafım ağrıyor" diye başlayan cümleler tüylerimi diken diken ediyor :( Neyse evde şu an asayiş berkemal ve gelelim uzunnn zamandır ihmal ettiğim bloguma...

Bu kez kaplumbağa kılığına girmiş kuskus salatası yine beni mahcup etmedi, gecenin yıldızı oldu, tabaktaki maydanozlar dahil olmak üzere herşeyi yendi, bitti, kül oldu :) Yapım çok kolay, buradaki tariften tek artısı, ekstradan 2 adet irice salatalık, yumurta ve yarım demet maydanoz. Ya da ben daha sade bir sunum istiyorum derseniz buradaki sunumu tercih edebilirsiniz.

Malzemeler:

- 1 paket kuskus makarna 
- 3-4 adet Çengelköy salatalık
- 2 adet iri salatalık 
- 6-7 adet kornişon turşu  
-  ½ kg. yoğurt
- 4-5 diş sarımsak
- 1 adet haşlanmış yumurta
- yarım demet maydanoz 
- tuz

Yapılışı: Derince bir kase zeminine strech film kaplanır. Dipten başlamak üzere, hafif sıkıştırarak aynı boyda dilimlenmiş salatalık dilimleri yanyana dizilir. Orta büyüklükte bir tencereye su ve bir tatlı kaşığı tuz konularak kaynatılır. Su kaynamaya başladığında içerisine kuskus makarna ilave edilerek, normal makarna pişirirkinden biraz daha diri olacak şekilde haşlanır. Bu arada salatalık ve kornişon turşular rendelenip sıkılarak suyu çıkarılır. Sarısaklar ezilerek yağurt ile karıştırılır. Hazırlanan tüm malzeme haşlanmış kuskus ile karıştırılarak tabanına salatalık dizilmiş kaseye boşaltılır. 1-2 saat buzdolabında dinlendikten sonra, büyükçe bir servis tabağına alınır. Salatalıkların uç kısımlarında ayaklar, haşlanmış yumurtadan baş yapılarak, maydanoz ile servis edilir.

9 yorum:

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun.İkinci olarak salatanıza bayıldım, görüntüsü süperr olmuş.Eminim tadı da öyledir, ellerinize sağlık.Sevgilerimle:)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Merhaba.Geçmiş olsun..Salata çok şirin olmuş,bayıldım..İnsan yemeye kıyamaz..Sevgiler..

Gönülünce dedi ki...

Çok geçmişler olsun acil şifalar dilerim...Salata çok şirin olmuş nefiss ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım. Allah bir an önce şifa versin. Bu arada salatana bayıldım. Sunum çok hoşuma gitti. Ellerine emeğine sağlık. Sevgiler...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

YERİM BEN ONU CANIM
:)
MMM MİS

Unknown dedi ki...

Büyük geçmiş olsun canım,Rabbim bol şifalar versin inşAllah..
Salata çok şirin :)
Bu kadar sempatik gelebileceğini düşünmezdim hiç kaplumbağanın:)
Afiyetler diliyorum..
Muhabbetle..

zeymurancafe dedi ki...

cok guzel olmus hem lezzetlı hem şirin ellerıne sağlık

sevgi dedi ki...

Görüntü süper olmuş.Ellerine sağlık.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Bu salata çok şirin, ellerinize sağlık:)
Deneyeceğim:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...