5 Mart 2008 Çarşamba

Piliç Kavurma


Bahar geldi artık, yemeklerde bol bol maydanoz, biber, domates kullanabiliriz. Hele ki arpacık soğana bayılırım, bütün yemeklere koysam yeridir. (Ayıptır söylemesi, şimdi canım soğan yahnisi çekti desem?) Piliç kavurma tam yaz yemeği benim için, sebzeli olduğu için de hem lezzetli, hem de besleyici. Bahar geldi baharrr:)

Malzemeler:

- 1 kg tavuk eti (diet-göğüs)
- 200 gr mantar
- 100 gr arpacık soğan
- 2 adet domates
- 2 adet sivri biber
- ½ çay bardağı sıvı yağ
- 1 çay kaşığı karabiber
- 1 tatlı kaşığı kekik
- 2 diş sarımsak
- tuz

Yapılışı: Tavuk eti kuşbaşı olarak doğranır. Sıvı yağda arpacık soğan biraz kavrulduktan sonra iri doğranmış biber, mantar, domates, sarımsak ve tavuk etleri ilave edilerek harlı ateşte 3 dakika kadar çabuk çabuk çevrilir. Kekiğin yarısı ve karabiber de ilave edilip hiç su koymadan ağzı kapalı olarak kısık ateşte 45 dakika kadar pişirilir. Piştikten sonra üzerine kekik ve maydanoz serpiştirilerek, güveç kaplarında servis edilir.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

selam.diyette oldugum için sürekli sebzeli yemekler yada bolca beyaz et yiyorum:)bu tavuk yemegi tam benlik..eline saglık canım..bencede bahar gelsin artık....sevgilerimle..

EZGi :)) dedi ki...

canım süper bişi olmuş piliç kavurman.enfes görünüyor.ellerine saglık sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Canım,
Enfess görünüyor kavurma. Ellerine sağlık,

Kocaman, sımsıcak sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

eline sağlık canımcım çok iştah açıcı olmuş
sevgiler

Gönül dedi ki...

kavurmada kavurma yani ellerine sağlık bebişim harika olmuş...sevgilerimle öpüyorum

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Limonluummmm,
Enfes olmuş tavuklar..Sebzeli sebzeli dediğin gibi tam baharlık..Ama ben hala domates almıyorum biliyor musun mecbur kalmadıkça :((( neme lazım, şöyle mis gibi kokan Çanakkale domatesleri manavlarda, pazarlarda yerlerini almadan da alacağım yok galiba...
Ellerin dert görmesin canım benim,
Kocaman öpüyorum seni...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hımm piliç kavurma harika olmuş.Ellerine sağlık arkadaşım...

sadiye dedi ki...

tavuk ben tavuğu çiğ çiğ kümeste bile yakalayıp yiyebilirim. Ama önce bana yumurtasını yapsın sonra :)
favorimdir tavuk.
ve sen bunu yemekte kulllanmışsın
çok güzel olmuş çokkkkkkkk
eline sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...